קצין נהרג מפליטת כדור בחברון

סגן דוד גולובנציץ, מפקד מחלקה בחטיבת גולני בן 22 מאפרת, נורה במהלך תרגיל בחסם ג'ילבר בחברון. האירוע הקשה נמצא בבדיקה, הרמטכ"ל הורה לעצור את האימונים

סגן דוד גולובנציץ ז"ל

דובר צה"ל התיר הלילה (רביעי) לפרסום כי סגן דוד גולובנציץ ז"ל הוא הקצין שנפגע אמש בחזהו מקליע במהלך תרגיל בחברון. צוותים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ולאחר מכן פינו אותו לבית החולים, אך בדרך נקבע מותו. הלוויתו תתקים היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

גולובנציץ ז"ל, מפקד מחלקה בחטיבת גולני בן 22 מאפרת, הועלה לדרגת סגן לאחר מותו. דובר צה"ל אישר כי הוא נהרג כתוצאה מפליטת כדור במחסום ג'ילבר. מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, מינה ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע. כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה לנסיבות האירוע.

סגן דוד גולובנציץ ז''ל
סגן דוד גולובנציץ ז''ל

מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך התרגיל ביים המפקד הגעה של פלסטיני לעמדה ובתגובה נורו שני כדורים קטלניים לעברו. על פי התחקיר, התרגיל בוצע בשעות הערב, ולא ברור בשלב זה אם החייל שעמד בעמדת השמירה עודכן לגביו. הקצין שנהרג ביים הגעה של פלסטיני לעמדה, ניסיון דקירה והפיכת שולחן על החייל.

הממצאים הראשונים מעלים כי מפקד המחלקה היה ללא שכפ"צ קרמי וללא אפודה זוהרת. בנוסף, החיילים לא פרקו נשקים לפני התרגיל. בתגובה לאירוע הורה הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, לעצור את האימונים בכל היחידות בצה"ל ולקיים ביום חמישי הקרוב יום בטיחות כללי. בנוסף, יקיים הרמטכ"ל ישיבה מיוחדת של פורום המטכ"ל בנושא.

[brightcove_iframe video_id='yeri_chevron_vtr2_n20170704_v1' autoplay='0' credit='קצין נהרג מפליטת כדור בחברון' desc='' kid='' duration='0'']

לפני שבועיים: פצוע קשה מפליטת כדור בת"א

לפני כשבועיים נפצע חייל כבן 19 מפליטת כדור בתל אביב. מדובר בחייל בשירות סדיר שהיה בחופש. המשטרה פתחה בחקירה, ועלה החשד שחברו של החייל, גם הוא חייל בן 19 בחופשה, שיחק בנשק ופלט בטעות כדור. האירוע התרחש ברחוב גבעת בן יהודה בתל אביב סמוך לשעה 17:40. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לפצוע פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר, כשהוא מורדם ומונשם, לאחר מכן נמסר כי מצבו קשה.

על פי החשד עלתה האפשרות שהחייל השני שיחק בנשק של חברו ופלט כדור: הוא תושאל במקום וענה לשאלות המשטרה, שפתחו בחקירת פרטי האירוע. בעקבות המקרה מינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ועדת חקירה בראשות אל"ם אלעד אופשטיין לתחקור הנסיבות.