כץ נפגש עם עמיתו הרוסי: "נמשיך למנוע מאיראן להתבסס בסוריה"

שר החוץ נועד עם סרגיי לברוב ברומא, והתייחס למתיחות במזרח התיכון: "נפעל לשמירת האינטרסים הביטחוניים שלה". כץ ביקש ממקבילו להגביר את תכיפות הפגישות בין נעמה יששכר למשפחתה

זמן צפייה: 00:57

שר החוץ ישראל כץ נועד היום (שישי) עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב ברומא. השניים דנו, בין היתר, במתיחות במזרח התיכון. "הדגשתי את הצורך להביא לנסיגת איראן מסוריה, ואת העובדה שישראל תמשיך לפעול לשמירת האינטרסים הבטחוניים שלה ולמניעת התבססות איראן במדינה, תוך הקפדה גדולה שלא לפגוע בכוחות הרוסים הנמצאים שם", אמר שר החוץ.

נוסף על כך, כץ שוחח עם לברוב על פרשת נעמה יששכר, וביקש ממנו לאפשר לנעמה להיפגש עם משפחתה לעיתים תכופות יותר. עוד הביע כץ תקווה שהנשיא פוטין יקבל את בקשות החנינה שהוגשו לו בנושא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ נפגש עם פומפאו: "מתמודדים כל העת עם התוקפנות האיראנית"

דיווח: "ארצות הברית שוקלת לשלוח 14 אלף חיילים למזרח התיכון"

שר החוץ ישראל כץ, בפגישה עם מקבילו הרובי סרגיי לברוב בעיר רומא
שר החוץ ישראל כץ, בפגישה עם מקבילו הרובי סרגיי לברוב בעיר רומא | צילום: Stefano Meloni

אתמול, הודיעו צרפת, גרמניה ובריטניה כי איראן מפתחת "טילים בליסטיים בעלי יכולת גרעינית", ובכך נוגדת את מדיניותה של מועצת הביטחון של האו"ם כי עליה לחדול מכל פעילות מהסוג הזה. שגרירי שלוש המדינות באו"ם העבירו מכתב למזכ"ל הארגון, אנטוניו גוטרש, שבו דרשו ממנו לדווח על כך רשמית למועצת הביטחון.

במקביל, בכיר אמריקני אמר לעיתון "הניו יורק טיימס" כי איראן "השתמשה בכאוס בעיראק, כדי להכניס אליה בחשאי טילים לתווך קצר, ומאיימת על בנות בריתה של ארצות הברית באזור - כולל ישראל, סעודיה". לפי גורם המודיעין, טהראן אף עלולה לסכן חיילים אמריקניים.

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו''ם
נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

שר החוץ ישראל כץ אמר בתגובה להודעת מדינת אירופה כי "הצעד המתבקש כעת הוא הצבת איום צבאי אפקטיבי של קואליציה מערבית-ערבית בהובלת ארה"ב מול המשטר האיראני, כדי להרתיע ולבלום את תוקפנותו. זהו הזמן המכריע".

גם יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לפניית השגרירים למזכ"ל האו"ם ואמר כי הוא "מברך על המכתב ששלחו שגרירי צרפת, גרמניה ובריטניה באו"ם אודות ההתחמשות של איראן בטילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים לטווחים ארוכים. לצערי הוא לא מחדש דבר. המשטר האיראני אינו מפסיק את מאמציו להשגת נשק להשמדת המונים ויכולות שיגור. גם האירופים מבינים שאיראן היא סכנה לשלום העולם ויציבות האזור. הגיע הזמן לעבור ממכתבים למעשים. הגיעה העת להכביד משמעותית את הסנקציות על איראן".

עוד באותו יום, דווח בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ארצות הברית שוקלת לפרוס במזרח התיכון כ-14 אלף חיילים נוספים, ספינות וטכנולוגיה צבאית. על פי הפרסום, הכוחות יצטרפו ל-14 אלף החיילים שכבר נשלחו לאזור, מאז חודש מאי. זאת, על מנת להרתיע נגד תוקפנות אפשרית של איראן באזור, בתגובה לסנקציות הבית הלבן נגד המדינה.