לוחם מג"ב נפצע קשה בפיגוע דריסה סמוך לקלנדיה

סמ״ש אוסקר וסיליחין נדרס במהלך פעילות לפינוי מבנים בלתי חוקיים. המחבל, בן 22 מקלקיליה, נורה על ידי הכוח ונעצר. הלוחם פונה לבית החולים במצב קשה אך יציב

זמן צפייה: 03:14

לוחם מג"ב, סמ״ש אוסקר וסיליחין, נפצע הלילה (חמישי) באורח קשה, לאחר שנדרס על ידי מחבל סמוך לקלנדיה צפונית לירושלים. בסביבות השעה 1:00, במהלך פעילות מבצעית של לוחמי מג"ב לפינוי מבנים בלתי חוקיים, הגיע המחבל בתוך רכב, נסע במהירות ודרס את הלוחם. לוחמי מג"ב ביצעו ירי לכיוון הרכב שניסה להימלט, ונעצר לאחר שנתקע בקיר.

וסיליחין משרת כשנתיים בגדוד הצפוני של מג"ב עוטף ירושלים. כתוצאה מהדריסה הוא נפצע באורח קשה ופונה לקבל טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. מצבו יציב. הלוחמים עצרו את המחבל, צאלח אלדין ואצף מוסא נזאל, בן 22 תושב קלקיליה, ולאחר תחקור ראשוני הוא הועבר לחקירה של שב"כ. בהמשך הלילה הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם עם חבלת ראש, בהכרה מלאה ובמצב בינוני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המטפל אמר לי: "אם לא תלכו לישון אצל אבא, אימכם תיכנס לכלא"

עבאס מאותת לקואליציה: "מנסים להתרחק מחוק עם משמעות פרסונלית"

נורווגיה: לפחות 4 נרצחו ע"י אדם שהשתמש בחץ וקשת

סמ״ש אוסקר וסיליחין שנפצע בפיגוע הדריסה בקלנדיה
סמ״ש אוסקר וסיליחין שנפצע בפיגוע הדריסה בקלנדיה

יפית בן שמשון, חובשת בכירה במד"א, ואביאל דיין, פרמדיק מד"א, סיפרו: "חברנו לכוח משטרה במחסום, הם הובילו אותנו למקום הארוע בסמוך, ראינו צעיר כבן 20 על הכביש, חבריו העניקו לו טיפול וחבשו אותו, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בראש ובבטן, הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב"]

יוסף דשת, חובש איחוד הצלה שהעניק ללוחם סיוע ראשוני, מסר: "כשהגענו למקום נמסר לנו כי הוא נפצע בינוני כתוצאה מרכב שהאיץ לעברו ופגע בו. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו בזירה הוא פונה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים".

פיגוע דריסה ליד קלנדיה
פיגוע דריסה ליד קלנדיה | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, קיים הלילה הערכת מצב בסמוך לזירת הפיגוע, ובסיומה אמר למפקדים בשטח: "הפיגוע הזה מהווה תזכורת נוספת לאיומים הקיימים בכל פעילות מבצעית ובכל תא שטח שבו אנו פועלים. הדריכות המבצעית והתגובה המהירה והנחושה שלנו, היא המפתח לנטרל כל איום באופן מיידי ולמנוע פגיעה בחיי אדם".

סגן מפקד מג"ב, תת-ניצב בריק יצחק, אמר ללוחמים: ״פעלתם כפי שמצופה ממכם. מיד שזיהיתם כי מדובר בפיגוע דריסה הגבתם בצורה מקצועית, נחושה תוך חתירה למגע שהביאה בסופו של דבר לעצירת הרכב ולתפיסתו של המחבל״.