"השתלט על המחבל שרצח את אורי אנסבכר": הכלב "זילי" נהרג בשכם

"זילי", כלב בן 9, היה חלק מכוח הימ"מ שחיסל את המחבל איבראהים נבלוסי היום בשכם. הוא נכנס לדירה כדי לוודא שאין עוד מחבלים חיים - ונורה למוות. המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי: "לוחם אמיתי ההולך על ארבע". הוא סיפר: "ב-2019 זילי נשלח למבנה ברמאללה, שם איתר והשתלט על המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל עד להגעת הלוחמים"

כלב הימ"מ "זילי" שנהרג בפעילות בשכם
כלב הימ"מ "זילי" שנהרג בפעילות בשכם | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי שוחח עם מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', על הפעילות הבוקר (שלישי) בשכם ושיבח אותו ואת לוחמיו על גבורתם ונחישותם במלחמה בטרור. בפעילות, שבה חוסל איברהים נבלוסי, נהרג כלב הימ"מ "זילי" בן ה-9: "לוחם אמיתי ההולך על ארבע".

לדברי המפכ"ל, "בשנת 2019 נשלח 'זילי' למבנה רב-קומות ברמאללה, שם איתר והשתלט על המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל עד להגעת לוחמי הימ"מ שעצרו אותו. 'זילי' היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ בשנים האחרונות, והבוקר ככל הנראה הציל בפעילותו את חייהם של הלוחמים. בשעות הבוקר המוקדמות יצאו שוב לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם אנשי שירות הביטחון הכללי ולוחמי צה"ל בכדי לסכל טרור ולעצור מחבלים ומבוקשים בשטחי איו"ש".

מפכ''ל המשטרה יעקב (קובי) שבתאי
מפכ''ל המשטרה יעקב (קובי) שבתאי, ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"המטרה שלנו היא להביא למעצר של המבוקשים אך לא נהסס, כמו שלא היססנו היום, לבצע ירי ולהפעיל אמצעי לחימה מגוונים בכדי לסכל ולפעול מול כל איום וסיכון של אנשינו. מי שיתנגד ויסכן את חיי השוטרים והלוחמים יתקל בתגובה נחושה ועוצמתית של כוחות משטרת ישראל. אנו נמשיך במאבקנו הבלתי מתפשר בטרור ואף נגביר את פעילותנו בשטח ככל שנזהה איום על אזרחי ישראל או כוחות הביטחון", הוסיף.

כאמור, הכלב "זילי" השתלט על המחבל ערפאת ארפאעיה שרצח את אורי אנסבכר, בת שירות לאומי מהישוב תקוע, שנמצאה מתה בפברואר 2019 ביער לא רחוק מגן החיות התנ"כי שבירושלים, כשעל גופתה פצעי דקירות רבים. כזכור, באותו יום חמישי ה-7 בפברואר 2019 יצאה אורי אנסבכר, בת 19 אל היער בסמוך לעין יעל כשברשותה צרור דפים לכתיבה. למקום הגיע המחבל ארפאעיה כשברשותו סכין.

ערפאת ארפאעיה, אורי אנסבכר
המחבל ערפאת ארפאעיה, הרוצח של אורי אנסבכר ז''ל | צילום: חדשות 13

ארפאעיה הבחין באנסבכר והחליט להורגה בשל היותה יהודיה. הנאשם תקף את אנסבכר באלימות קשה ובאכזריות. אנסבכר נאבקה בנאשם, אך הוא התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין - שהביאו למותה.

תאיר בירן, חברת ילדות של אורי, ששירתה איתה בשירות הלאומי, אמרה עליה לאחר מותה: "כל האנשים שהיו איתה זכו. היא כל כך אהבה אותם וכל כך דאגה להם, באמת מלאת חמלה לאנשים שהיה להם קשה". אמנה הרנרייך, אף היא חברת ילדות של אורי, סיפרה: "יש ביטוי שהיא לימדה אותנו, שהיא אומרת 'אני מרגישה חזק'. לא 'אני מרגישה חזקה', אלא כל דבר שאני מרגישה - זה חזק אצלי. אנחנו משתמשות בזה הרבה".