מתחזקת ההערכה: החייל שירה בנתן פיטוסי ז"ל נרדם בשמירה

החייל היורה לא הגיע היום לחקירה בשל מצוקה נפשית. הוא ממשיך להכחיש שנרדם בשמירה. ראש הממשלה לפיד התקשר להוריו של פיטוסי: "המדינה בוכה איתכם"

זמן צפייה: 05:01

ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר הערב (חמישי) לנחם את הורי החייל סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל, שנהרג מירי חברו ליחידה באזור טול כרם בתחילת השבוע. לפיד ביקש להעביר את תנחומים גם לאחיותיו של נתן ז"ל.

"ילדכם המופלא איחד את מדינת ישראל, כל המדינה בוכה ביחד אתכם. כולנו גאים בנתן ומרגישים שהלך מאיתנו לוחם אמיתי עם ציונות וערכים - וזה מגיע מהבית", אמר לפיד. הערב דווח במהדורה המרכזית כי מתחזק החשד שהחייל היורה נרדם בשמירה. החייל מכחיש מכל וכל.

הלווייתו של סמ''ר נתן פיטוסי
הלווייתו של סמ''ר נתן פיטוסי | צילום: חדשות 13

סמ"ר פיטוסי הובא למנוחות ביום שלישי בבית העלמין הצבאי בנתניה. אחותו סלומה ספדה לו: "נתן הוא זה שהביא את המשפחה לפה לישראל. הוא גיבור, למדנו ממנו המון. תמיד עם חיוך על הפנים, תמיד נותן ועוזר לכולם. נתן, אחי הקטן, אני אוהבת אותך".

הרמטכ"ל אביב כוכבי שלח את תנחומיו למשפחתו של פיטוסי, ותיאר את האירוע כ"חמור, קשה ומצער". עוד הוסיף כוכבי כי צה"ל "יתחקר ביסודיות ובמקצועיות - השמירה על אנשינו היא חלק בלתי נפרד מיכולתנו המבצעית להגן על תושבי מדינת ישראל".

העמדה בה נהרג סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל
העמדה בה נהרג סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל

סמ"ר נתן פיטוסי, בן 20 מנתניה, נהרג במהלך פעילות שגרתית באזור טול כרם. פיטוסי, לוחם בחטיבת כפיר, הועלה לדרגת סמל ראשון לאחר מותו. בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית בנושא. בסיום החקירה, הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית.

החייל היורה סיפר בתחקיר כי פיטוסי היה עמו בעמדה והלך להתפלל. כשלפתע שמע רעש וחשד שמדובר במחבל ופתח בנוהל מעצר חשוד. כאשר נשאל מדוע לא עצר את הנוהל מעצר חשוד ענה שהדמות המשיכה להתקדם לעברו. בחקירת מצ"ח שנערכה אתמול מהבוקר ועד הערב, התקשה החייל היורה לספק תשובות ברורות לכמה מהשאלות הקשות, שנותרות גם עכשיו ללא מענה.

903225973 1
סמ''ר נתן פיטוסי שנהרג מירי חברו סמוך לטולכרם

בליל אמש, לאחר שעות של חקירה, הובא החייל לשחזור האירוע באותו אתר בין שוויכה לזמר. בין היתר הוא נשאל מדוע ירה מהמותן שמונה כדורים במקום שאין בו אפשרות נוהל מעצר חשוד, אלא אם פלסטיני נצפה כשהוא משחית את הגדר.

בנוסף הוא נשאל מדוע הוא חשד שמדובר במחבל אם פיטוסי הגיע מתוך ישראל, ומדוע הוא קרא אליו "עצור או שאני יורה" בעברית אם חשב שמדובר בפלסטיני. עוד הוא נשאל מדוע פיטוסי לא עצר כאשר נפתח נוהל מעצר חשוד, ומדוע גופתו של פיטוסי נמצאה לרגליו של החייל היורה. כלומר, הירי בוצע מטווח קצר מאוד, שבו היה מצופה ממנו לראות שמדובר בצמד שלו.