פיגוע ירי בקבר יוסף: המח"ט ושני אזרחים נפצעו קל

מחבלים פלסטינים פתחו באש במהלך כניסת מאות מתפללים למתחם הקבר בשכם, מפקד חטיבת שומרון אל"מ רועי צוויג נפגע ככל הנראה מרסיס. לוחמי צה"ל השיבו באש ופינו את כלל האזרחים ממתחם הקבר אל מחוץ לשכם

זמן צפייה: 02:20

פיגוע ירי התרחש הלילה (חמישי) במתחם קבר יוסף בעיר שכם, כאשר במהלך כניסת מאות מתפללים למתחם פתחו מחבלים פלסטינים באש, ממנה נפצעו באורח קל שלושה אנשים, בהם מפקד חטיבת שומרון אל"מ רועי צוויג ושני אזרחים.

לוחמי צה"ל השיבו באש ופינו את כלל האזרחים ממתחם הקבר אל מחוץ לשכם. אל"מ צוויג פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, לאחר שנפגע ככל הנראה מרסיס. שני האזרחים שנפצעו פונו לבתי החולים שיבא ובילינסון. הכניסה למתחם הקבר התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות של המועצה האזורית שומרון, בסיוע מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה, ובליווי צה"ל.

מח''ט שומרון רועי צווייג בקבר יוסף זמן קצר לפני פציעתו
מח''ט שומרון רועי צווייג בקבר יוסף זמן קצר לפני פציעתו | צילום: מועצה אזורית שומרון

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי 22 פלסטינים נפגעו במהלך העימותים האלימים הלילה בסמוך למתחם הקבר, ו"הסהר האדום" הפלסטיני דיווח כי הנפגעים הועברו לבית החולים כשהם סובלים משאיפת גז מדמיע. לפי הדיווח, פלסטיני אחד נפגע מקליע גומי.

אביחי כהן, שנפצע באירוע, סיפר: "הגעתי לכיוון האוטובוסים והתחלנו לרוץ, הייתה שם אישה בהריון, לקחתי שני צעדים אחורה וחטפתי כדור ברגל. כשכנסתי לאוטובוס הרמתי את המכנסיים וראיתי שמתחיל לזרום לי דם. הייתי שם עם הילדים שלי. אנשים ברחו וצעקו מפחד. התחילו לצעוק ורצו לתוך האוטובוסים".

שר האוצר אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים מפיגוע הירי הלילה במתחם קבר יוסף בשכם. הלוחמים אשר פעלו באזור הפגינו נחישות ופעלו כמצופה מהם- במהירות ובחדות. אני מייחל לחזרתו המהירה של מח״ט שומרון, אל״ם רועי צוויג, לפעילות מבצעית - בדיוק לאנשים כמוך צה״ל זקוק, אנשים עם עוז רוח ודוגמה אישית".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר הלילה: "ראינו בשידור חי את האלימות והברבריות של ה'רשות הפלסטינית', שיורים במתפללים בקבר יוסף, זמן קצר לאחר ששברו ושרפו את המקום. אנחנו עם ישראל, מתמודדים מול הברבריות של הרשות הפלסטינית, ואנחנו ננצח אותה. אנחנו מחזקים את חיילי צהל, את מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, את כל האזרחים שהגיעו לקבר להתפלל".

"אנחנו נחזור לקבר יוסף בצורה מלאה", הוסיף דגן, "רק צה"ל מסוגל לשמור על המקום הזה, פיגועים מתאפשרים כי הממשלה לא נותנת לצה"ל לחזור לקבר יוסף כפי שמוסרי וכפי שנדרש. יש לי הודעה למי שחושב שיבריחו את עם הנצח ברובים וטרור: אנחנו לא נוותר על האחיזה בקבר יוסף, אנחנו נמשיך להגיע לקברו של יוסף אנחנו מחזקים את חיילי צהל ואנחנו ננצח את הטרור הברברי של ה'רשות הפלסטינית'".

ממועצת יש"ע נמסר: "הפיגוע הנורא הלילה חייב להדליק נורה אדומה אצל מקבלי ההחלטות. ירי מקלעים על יהודים בעת תפילה במקום הקדוש הוא חציית מדרגה של שפל מוסרי שמעיד על איבוד ההרתעה. אך שום ירי ואלימות ערבית לא יכניע אותנו, נמשיך להתפלל במקומות הקדושים אנחנו מודים לצה״ל וכוחות הביטחון, ובראשם אל"מ רועי צוויג שפעל בגבורה ובנחישות במקום. אנחנו שולחים לו ולפצועים החלמה מהירה ודורשים התערבות מדינית בנושא. צה״ל חייב לחזור לאתר קבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש".