צה"ל עצר 15 מבוקשים באיו"ש; לוחם נפצע באורח קל

דובר צה"ל דיווח כי כוחות צה"ל ביצעו מבצע מעצרים ברחבי יהודה ושומרון, במסגרתו נעצרו פעילי חמאס והוחרמו אמצעי לחימה. בתוך כך, על פי דיווחים פלסטיניים כוח ימ"מ פעל באוניברסיטת ח'דורי בטול כרם, שם נעצרו שני חשודים נוספים

זמן צפייה: 04:48

דובר צה"ל דיווח כי צה"ל פעל היום (רביעי) במבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון - בנפת ג'נין, בערים טול כרם ושכם ובכפרים עוריף, קבאטיה וג'בע, במסגרתם הלוחמים עצרו 15 מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה שהועברו להמשך חקירת שב"כ.

בפעילות כוחות הביטחון בעיר קלקיליה שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים, נעצרו שלושה פעילי חמאס. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במספר מוקדים בעיר, מפרי הסדר יידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר לוחמים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע במהלך הפעילות באורח קל כתוצאה מפגיעת אבן. הפצוע פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

כוחות צה''ל פועלים באיו''ש
כוחות צה''ל פועלים באיו''ש | צילום: דובר צה''ל

במקביל, לוחמים מיחידות אגוז, מגלן וסיירת צנחנים פעלו בסמוך לעיר שכם בעשרה מוקדים, עצרו שני מבוקשים והחרימו נשק מסוג "קרלו". במהלך פעילות הכוחות התפתחה הפרת סדר בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוח, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי. משרד הבריאות הפלסטיני טוען כי מוחמד חסן עסאף, בן 34, מת מירי צה"ל בעימותים בשכם.

כוחות צה''ל פועלים באיו''ש
כוחות צה''ל פועלים באיו''ש | צילום: דובר צה''ל

כמו כן, מקורות פלסטינים מדווחים כי כוח מיוחד פועל באוניברסיטת ח'דורי בטול כרם. עפ"י עדי ראייה, בוצע ירי לעבר שלושה חשודים כשאחד מן העצורים הוא איש ביטחון באוניברסיטה. שני עצורים, בהם איש הביטחון, ופצוע שהצליח להמלט ופונה לבית החולים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2204131355' autoplay='0' credit='פעילות הימ"מ באוניברסיטה בטול כרם' desc='' poster='' kid='1_ldvipjjf' duration='140']

מוקדם יותר היום כוחות צה"ל אבטחו הבוקר פעילות לשיפוץ קבר יוסף. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות מאות רבות של פלסטינים שהבעירו צמיגים, יידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר לוחמים שפעלו במרחב.

מוקדם יותר היום צוות בינוי של מועצת שומרון נכנס לפנות בוקר, לקבר יוסף בשכם בליווי חטיבת שומרון והחל לשפץ את המקום, לאחר שבתחילת השבוע מאות פורעים פלסטינים השחיתו את המתחם.  במהלך מבצע השיפוץ, צוות הבינוי בנה מחדש את החלקים במצבת האבן של קבר יוסף שנותצו ונהרסו.

בנוסף, הצוות צבע מחדש את קירות הקבר שהושחרו לאחר השריפה, פינה שברים והריסות, תיקן את החלונות, החליף את מערכת האינסטלציה שהושחתה והתקינו מחדש את מערכת החשמל במקום.

קבר יוסף בשכם לאחר שנהרס על ידי פלסטינים
קבר יוסף בשכם לאחר שנהרס על ידי פלסטינים

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "זהו יום היסטורי. הגענו לכאן עם שחר, ולאור היום, רגע לפני חג החירות, להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל ואת כבודו של יוסף שחולל. הפורעים הברברים מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית ידעו היטב מדוע הם שורפים והורסים בקבר יוסף הצדיק".

קבר יוסף בשכם לאחר שנהרס על ידי פלסטינים
קבר יוסף בשכם לאחר שנהרס על ידי פלסטינים

בתחילת התנועה אל"מ רועי צוויג מח"ט שומרון נתן את פקודת היציאה בקשר ללוחמים: "תחנת לוחמני, כאן קודקוד, היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קברו של יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו, כנאמר 'לזרעך אתן את הארץ הזו' ואנו פועלים היום, ב'יד רמה' כאבותינו שעל יציאתם ממצרים בפסח שנחגג עוד שלושה ימים".

כזכור, בתחילת השבוע מאות פלסטינים נכנסו למתחם הקבר, שרפו אותו וניתצו את הקבר. שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה להשחתת קבר יוסף: "פגיעה במקומות הקדושים היא פגיעה בלב העמים. פגיעה בקבר יוסף, בעת חג של אחווה וקדושה היא מזעזעת. זו פגיעה חמורה לא רק בקבר עצמו אלא ברגשות העמוקים של העם היהודי. נמצה את הדין עם הפוגעים ונשקם את קבר יוסף. אני קורא לכולם להוביל לרגיעה ושקט".