ניסיון פיגוע במעבר אלנבי: פלסטיני ניסה לחנוק חייל • תיעוד

בסרטון ממצלמת האבטחה נראה תושב שכם, שחזר מירדן לישראל, מתגנב מאחורי החייל שלבש בגדים אזרחיים, ומתנפל עליו עם כבל של מטען. מאבטחים שהיו במקום השתלטו על החשוד והוא הועבר לחקירת שב"כ

זמן צפייה: 00:21

ניסיון פיגוע: פלסטיני בן 31 ניסה היום (רביעי) לחנוק באמצעות כבל של מטען חייל בלבוש אזרחי שחלף על פניו במעבר אלנבי – מעבר הגבול בין ישראל וירדן. החייל הצליח להשתחרר מידי הפלסטיני ולהזעיק עזרה. מאבטחים של רשות שדות התעופה אשר היו במקום השתלטו על המחבל, מוחמד עזאלדיין תושב עקרבה הסמוכה לשכם, והוא הועבר לידי כוחות הביטחון לצורך חקירה, שבה הודה כי התכוון לפגוע ביהודי.

בתיעוד האירוע ניתן לראות את החייל משוחח בטלפון הסלולרי שברשותו, כאשר הפלסטיני מתגנב מאחוריו תוך שהוא מנסה להסתיר את הכבל שברשותו. לפתע, נראה המחבל מתנפל על החייל, אך זה מצליח להימלט לאחר כמה שניות, ולברוח מהפלסטיני, שרדף אחריו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איתות לאיראן? שייטת 13 תרגלה השתלטות על ספינת נשק • תיעוד

סוטה בחדות – ופוגע בממתינים בטרמפיאדה: תיעוד פיגוע הדריסה

רצים, תוקפים – ומנוטרלים: כך נראה רגע הדקירה בירושלים

נאשם בביצוע פיגוע בחדרה
נאשם בביצוע פיגוע בחדרה | צילום: חדשות 13

ביום שני, כזכור, הותר לפרסום כי כתב אישום הוגש נגד מוחמד מסלח, אזרח ירדן בן 21, בגין ניסיון פיגוע שהתרחש לפני כחודש בחדרה. מכתב האישום עולה כי מסלח, המחזיק בתעודת זהות פלסטינית, נכנס לשטחי הרשות הפלסטינית בסוף חודש יוני, ושהה שם בבית קרובי משפחתו. ב-22 ביולי יצא מביתם, נכנס לשטח ישראל דרך פרצה בגדר הגבול – ונסע באוטובוס לחדרה כשהוא מצויד בסכין.

מסלח מואשם כי חיפש לדקור לחייל, וכשלא מצא אחד – התיישב בתחנת אוטובוס. בסמוך לשעה 23:00 עברו במקום שוטרים, וחשדם התעורר. מכתב האישום עולה כי בעת שחקרו אותו, תקף מסלח את השוטרים בסכין – וניסה להימלט מהמקום. במהלך המרדף הרים מסלח אבן ואיים לפגוע באמצעותה בשוטרים, שדרשו ממנו להניח אותה על הקרקע.

זירת פיגוע הדקירה בחדרה
זירת פיגוע הדקירה בחדרה | צילום: חדשות 13

על פי כתב האישום, מסלח סירב להענות לפקודותיהם ואף התקרב אליהם עם האבן והסכין השלופה. בשלב זה, מתוך חשש שיפגע בעוברי אורח, ביצעו לעברו השוטרים ירי - והוא נפצע ברגלו ונשרט בראשו. לאחר מכן פונה הנאשם על ידי צוות מד"א לבית החולים הלל יפה שבעיר. מהמשטרה נמסר כי במהלך חקירתו הודה כי תכנן לדקור חייל.

תקף באמצעות חבל