הג'יהאד האסלאמי: "כך תקפנו טנקים ישראלים עם מל"טים" • תיעוד

בסרטון שפורסם בערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מיאדין נראים לכאורה כלי טיס בלתי מאוישים מטילים חומרי נפץ על כלי שריון ישראלים - תיעוד שלטענת הארגון צולם בסבבי הלחימה האחרונים מול ישראל

זמן צפייה: 00:39

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי פרסמה סרטון שבו לכאורה רואים מל"טים תוקפים טנקים של צה"ל - אירועים שקרו לטענתם בסבבי הלחימה האחרונים. בסרטון, שפורסם בערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מיאדין, נראות ההפצצות על הטנקים מזווית המל"טים המפציצים, והוא מסתיים בכיתוב בעברית: "המבצרים שלכם אינם עומדים בפנינו".

תיעוד של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי של מל''טי תקיפה בהם השתמשו בסבבים האחרונים לכאורה נגד צה''ל
תיעוד של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי של מל''טי תקיפה בהם השתמשו בסבבים האחרונים לכאורה נגד צה''ל | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי: "מעריך שתפרוץ מלחמה עם ישראל בקיץ"

תיעוד פגיעת הרקטה בקריית גת: הקשישה הוטחה אל הקרקע מההדף

תקיפת צה"ל בעזה – מסר לחמאס: רסן את הג'יהאד האסלאמי • פרשנות

אתמול הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לעשרה מיילים ימיים עד להודעה חדשה. זאת, בעקבות הפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה לעבר שטח ישראל וארבעה ימים בלבד לאחר שהוגדל המרחב ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים. ביום שלישי פרצו שתי שריפות ביער בארי שנגרמו כתוצאה מבלונים שהופרחו מהרצועה. בזירה פעלו צוותי כבאות, עובדי קק״ל וכוחות צה״ל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון (תמונה ארכיון)
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון (תמונה ארכיון) | צילום: דוברות מתפ״ש

ביום שבת, עת הודיעה מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הגדלת המרחב, נמסר כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". כמו כן, הבהיר אבו רוקון כי מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות וכי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו.

ביום רביעי שעבר צומצם מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים. ההחלטה התקבלה גם כן בעקבות הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שגרמו לפריצתן של 15 שריפות בשטחי המועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שדות נגב. יומיים לפני כן, הוגדל מרחב הדייג ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים.

שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין
שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין | צילום: רויטרס

בסוף חודש יוני צפויה להתקיים ועידה בת יומיים בבחריין, לעידוד השקעה כלכלית בעזה ובגדה המערבית. לראשונה צפויה להגיע למדינה משלחת של אנשי עסקים ועיתונאים ישראלים. הוועידה תהיה חלק מתוכנית השלום של טראמפ, שחלקה הכלכלי יתפרסם באמצע חודש יוני. הפרק המדיני בתוכנית יפורסם במועד מאוחר יותר.

שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין יוביל את המשלחת האמריקנית לוועידה בבחריין יחד עם ראש צוות השלום של הבית הלבן ג'ארד קושנר. לוועידה יוזמנו שרי אוצר ממדינות ערב וממדינות המערב וכן אנשי עסקים וראשי חברות כלכליות גדולות מרחבי העולם.

הפלסטינים הוזמנו אף הם, אבל לאור החרם שהטילה הרשות הפלסטינית על הבית הלבן שר האוצר הפלסטיני או גורמים פלסטינים רשמיים אחרים לא צפויים להשתתף בוועידה. עם זאת, בכיר בבית הלבן אמר שאנשי עסקים פלסטינים רבים הוזמנו וככל הנראה לפחות כמה מהם ישתתפו.