תיעוד מצלמות התצפית: סיכול פיגוע המטען של הג'יהאד האסלאמי

שני המחבלים נראים מתקרבים כשהם כפופים אל הגדר בדרום רצועת עזה, ומניחים את המטען. לאחר מכן הם נורו על ידי כוח צה"ל. מדובר בחולייה שהניחה מטענים בשני מקרים נוספים בחודשים האחרונים

זמן צפייה: 00:19

המתיחות בדרוםלאחר שלוחמים ירו למוות בשני מחבלים שניסו להניח מטען על גדר הגבול בדרום רצועת עזה, צה"ל פרסם היום (ראשון) תיעוד של הרגעים לפני האירוע, שבו ניתן לראות את שני פעילי הג'יהאד האסלאמי מתקרבים לגדר הגבול כשהם כפופים, ומניחים את המטען. על פי הודעת דובר צה"ל, השניים היו חלק מחולייה שהניחה בחודשים האחרונים שני מטענים סמוך לגבול.

שר הביטחון, נפתלי בנט, בתגובה לתקרית ברצועת עזה: ״נמאס מהביקורת הצבועה של השמאל נגד ״חוסר ההומניות״ שבשימוש בדחפור כדי להביא אלינו גופת מחבל שניסה לרצוח ישראלים. ‏רבותיי, יפי הנפש: אתם לא הומניים. חמאס מחזיק את גופות הדר ואורון. אני מגבה את צה״ל שחיסל את המחבלים ואסף את הגופה. כך צריך וכך נעשה. מול מחבלים נפעל בעוצמה".


כאמור, מוקדם יותר היום פתח כוח צה"ל באש לעבר שני פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת בדרום הרצועה, צפונית לחאן יונס והניחו מטען. זוהתה פגיעה, והשניים נהרגו. תצפתניות אוגדת עזה זיהו את הנחת המטען. כוח מגדוד חרוב הוקפץ, ירה מנשק קל ושיגר לעברם טיל לאו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"דקרה 40 פעמים": אישה נאשמת ברצח חברתה בכרמיאל

תלמידים רצו לעלות לאוטובוס – הנהג סירב מחשש שנדבקו בקורונה

התחזית: מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות

הנחת המטען על גדר המערכת על ידי חוליית טרור
הנחת המטען על גדר המערכת על ידי חוליית טרור | צילום: דובר צה''ל
המטען חבלה שהניחה חוליית טרור סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה
המטען חבלה שהניחה חוליית טרור סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

לפי דיווחים פלסטינים, צה"ל לא איפשר להוציא את גופות המחבלים מהזירה. דחפור צה"ל נכנס לשטח הפלסטיני בליווי טנק, כדי לקחת את הגופות, בזמן שפלסטינים ניסו לקחת את גופת אחד המחבלים. כוח צה"ל פתח בירי לעבר הפלסטינים, ולבסוף הדחפור הצליח לקחת את גופות שני המחבלים.

הג׳יהאד האסלאמי איים בנקמה על חיסול המחבלים: "הפשע שאירע בחאן יונס ברברי. הידיים שלנו על ההדק והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב". עוד הוסיף הארגון כי המחבל שנהרג שייך לארגון, וכי שמו מוחמד עלי א-נאעם, בן 27.

מחמד עלי א-נאעם, מחבל מהג'יהאד האסלאמי שנהרג בתקרית בגבול הרצועה | צילום: חדשות 13

דובר חמאס, פוזי ברהום, אמר בתגובה לאירוע כי "הרג הפלסטיני על ידי ישראל וההתעללות בגופתו היא פשע נתעב המתווסף לרשימת הפשעים הכי קשים נגד העם הפלסטיני". עוד נטען בהודעה כי ישראל אחראית על השלכות ותוצאות התקרית והודגש כי "מעשים אלו של ישראל רק מביאים להתעקשות על דרך ההתנגדות על כל דרכיה וצורותיה, יהיו הקורבנות אשר יהיו".