המחבל שרצח את הזוג כדורי נחקר: "החלטתי שאני רוצח יהודים"

ווסים א-סעיד שרצח את בני הזוג בביתם, פצע נערה נוספת ואז רצח עובד זר מולדובי סיפר בחקירתו על ההחלטה. לדבריו, "אני החלטתי שהמדינה האיסלאמית זו הדרך שלי. חיפשתי קורבנות יהודים, רציתי לרצוח גבר או אישה - אבל לא ילדים"

זמן צפייה: 06:58

עדותו של המחבל ווסים א-סעיד, שרצח את הזוג יהודה ותמר כדורי, פצע את הנערה הדר בצלאל ולאחר מכן את איוון טרנובסקי, עובד זר ממולדובה, נחשפה הערב (חמישי) בחדשות 13 לאחר שפוענחה הפרשה.

א-סעיד סיפר בחקירתו בשב"כ כי הוא קיבל החלטה לרצוח יהודים: "החלטתי שאני רוצח יהודים אבל לא מספר את זה לאף אחד. זה רק ביני לבין האלוהים שלי. אני החלטתי שהמדינה האיסלאמית זו הדרך שלי. חיפשתי קורבנות יהודים, אני רציתי לרצוח גבר או אישה אבל לא ילדים".

עוד סיפר א-סעיד בחקירתו על רציחותיו בירושלים: "הגעתי לשכונה כי אני מכיר אותה כי עבדתי שם. הבחנתי בילדה הדר בצלאל, והחלטתי לרצוח אותה ניסיתי לשסף את גרונה, אחרי שלא הצלחתי ברחתי. יום למחרת חזרתי אחרי שישנתי בדירה בכפר א-ראם, שם שכרתי דירה".

"חזרתי לשכונה, לאותו הרחוב", סיפר א-סעיד על הערב בו רצח את הזוג כדורי, "שם ראיתי אדם מבוגר עם כיפה שמוריד שקיות מהבאגז' חיכיתי לו ליד המדרגות, וברגע שראיתי שהוא הולך לעוד סיבוב של השקיות, נכנסתי לבית. נכנסתי לחדר שינה, רצחתי את האישה, והתחבאתי בדירה. המתנתי שייכנס".

"הוא סיים להכניס את הקניות הוא הספיק לסדר את הקניות במקרר וישב לאכול פסטה" הוסיף א-סעיד, "הוא הלך להתפנות ואז הוא ראה אותי, הוא התחיל להיאבק בי. רצחתי אותו בשיטת 'שחיטת גמל' כמו שדאעש עושים. לבשתי כפפות, שטפתי ידיים בכיור, נשארתי בבית והייתי עייף. ישנתי על השטיח כל הלילה, קמתי בבוקר, לקחתי צרור מפתחות ותפוח לדרך".

בני הזוג כדורי שנרצחו בדירתם בירושלים
בני הזוג כדורי שנרצחו בדירתם בירושלים ב-2019

מוקדם יותר היום הגיע לסיומו המסע לאיתורו ולכידתו של האחראי לרצח הכפול של בני הזוג יהודה ותמר כדורי בירושלים, לאחר שלמשטרה ולשב"כ לא היה קצה חוט בחקירה במשל כשלוש שנים.  אחרי הרצח הכפול, א-סעיד, בן 34 מחברון, נכנס למעצר מנהלי של השב"כ למשך שלוש שנים. רגע אחרי שהוא שוחרר מאותו מעצר מנהלי – הוא פעל שוב ורצח את איוון טרנובסקי, ופצע פועל נוסף.

עדיין לא ברור כיצד לא עלו על עקבותיו מהר יותר, היות שהוא נעצר בהפרש של ימים מניסיון הרצח והרצח הכפול בירושלים בשכונת ארמון הנציב. חשוב לציין כי בשלב מסוים נשלל הכיוון הלאומני בחקירת רצח בני הזוג כדורי ובמהלך החקירה אף נעצרו כמה מבני משפחתם בחשד למעורבות במעשה.

היום הותר כאמור לפרסום כי א-סעיד הוא פעיל דאעש שביצע את מעשי הרצח כחלק מהאידיאלוגיה של ארגון המדינה האיסלאמית. הוא היה כלוא כאסיר ביטחוני במשך שלוש שנים בין השנים 2018-2015. לאחר ששוחרר ביצע את ניסיון הרצח של הדר בצלאל ורצח את בני הזוג כדורי בינואר 2019. זמן קצר לאחר מכן הוא נעצר והואשם בהסתה וחברות בדאעש ועם סיום תקופת מאסרו הוא הועבר למעצר מנהלי של כשנתיים וחצי.