מחפש מטרה - ודוקר את הצעיר החרדי: תיעוד הפיגוע בשער שכם

בתיעוד המלא מהפיגוע נראה המחבל כשהוא מבחין בחרדי, תופס ודוקר אותו בצווארו. לאחר מכן מתנפל על לוחמי מג"ב. בתיעוד אחר נראים הלוחמים יורים במפגע מספר כדורים, לאחר שכבר היה על הרצפה

זמן צפייה: 00:50

בתיעוד מהפיגוע שהתרחש היום (שבת) בשער שכם שבירושלים, נראה המחבל, מוחמד שוכת מוחמד סלימה, כשהוא חוצה במעבר חצייה ברחוב הומה אדם ומבחין בצעיר חרדי. הוא שולף את הסכין ומתנפל עליו, אוחז בחולצתו ודוקר אותו בצוואר.

לאחר מכן, לוחם מג"ב שעבר שם רץ לכיוונם והמחבל מנסה להתנפל עליו אך הוא מתחמק ממנו. הוא פונה ללוחמת נוספת שהייתה במקום ואז הלוחם יורה בו והוא נופל לרצפה. בתיעוד נוסף שצולם מאחד הרכבים שהיו במקום, נראה המחבל כשהוא על הרצפה, והלוחמים יורים בו 3 פעמים - כמה שניות בין כל ירייה וכשהוא כבר ללא יכולת לזוז.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2112041757' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_i2qjc95i' duration='48']

גולשים פלסטינים כבר החלו להשוות בין המקרה למקרה של אלאור אזריה, שירה במחבל דקות לאחר הפיגוע כשהיה מנוטרל על הקרקע.

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב ועם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, עודכן בממצאי התחקיר הראשוני שבוצע בעקבות הפיגוע, ואמר כי "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן גיבה את הלוחמים ואמר כי "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות על ידי מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים. אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום".

גם שר החוץ יאיר לפיד התיחחס לפיגוע: "מחזק את כוחות הבטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מגבה לחלוטין את הלוחמות והלוחמים שלנו. לא ניתן למחבלים להשתולל ברחבי ירושלים ובכל מקום אחר בארץ".

המחבל, תושב סלפית הסמוכה לאריאל, בן 25 ומשתייך לארגון פת"ח. הוא היה שוהה בלתי חוקי בירושלים ונעצר בעבר כשלושה חודשים בגין הסתה לטרור.