476 נעצרו בעימותים בהר הבית; גינויים בעולם הערבי לפעולות כוחות הביטחון

כוחות הביטחון עצרו במהלך ההתפרעויות אתמול בשטח הר הבית מעל ל-400 חשודים, כאשר 130 מתוכם בגירים ו-65 קטינים. לאחר מאמצי תיווך מצריים, כלל העצורים צפויים להשתחרר. במקביל, משרד החוץ של מדינות ערב פרסמו הודעות גינוי חריפות: "פגיעה בקדושת מסגד אלאקצא ומעמדו בקרב האומה האסלאמית"

זמן צפייה: 00:58

בהמשך לעימותים שהתפתחו אתמול בהר הבית, במהלכם עשרות צעירים פלסטינים פתחו בתהלוכה שכללה ירי זיקוקים ויידוי אבנים, המשטרה מעדכנת היום (שבת) כי סך הכל נעצרו אתמול 476 בני אדם. בהמשך לכך, מתוכם 130 בגירים נחקרו ונכלאו במתקני שב"כ, ו-65 קטינים נחקרו ושוחררו בתנאי הרחקה מהעיר העתיקה ל-15 ימים. היתר, שאינם בעלי עבר רלוונטי נחקרו ושוחררו בתנאי אזהרה.

בתוך כך, עיתון ערבי דיווח מפי מקורות מצריים המעורים במאמצי התיווך בין ישראל לפלסטינים, כי ישנם "סימנים חיוביים" לפיהם ההסלמה לקראת רגיעה, זאת לאחר שורה של מגעים שהתקיימו במהלך יום שישי. לפי המקורות, כלל העצורים באירועי אתמול ישוחררו.

מהומות בהר הבית
מהומות בהר הבית | צילום: רויטרס

אירוע אתמול גררו גיוניים מצד מדינות ערביות רבות, כאשר בין היתר משרד החוץ של סעודיה פרסם הודעת גינוי לפיה "כוחות ישראליים פלשו למסגד אלאקצא, סגרו את השערים שלו ותקפו מתפללים לא חמושים בתוך המסגד ובחצרות החיצוניות". עוד נמסר מטעם משרד החוץ הסעודי כי "ההסלמה המתוכננת הזו מהווה פגיעה בקדושת מסגד אלאקצא ומעמדו בקרב האומה האסלאמית והפרה להחלטות והאמנות הבינלאומיות".

במקביל, בהודעה שפורסמה היום באתר משרד החוץ של האמירויות, נכתב כי "מדינת האמירויות מגנה בתוקף את הפלישה של הכוחות הישראלים למסגד אלאקצא, דבר שגרם לפציעתם של מספר אזרחים". עוד קראו באמירויות לשלטונות הישראליים לכבד את זכותם של הפלסטינים לבצע את פולחנם הדתי, ויפסיקו את כל הפעילויות המפרות את הקדושה של אלאקצא". גם משרד החוץ של בחריין פרסם היום הודעה באתר שלו, בה גינה את פעולותיה של ישראל.

מהומות בהר הבית
מהומות בהר הבית | צילום: רויטרס

בד בבד, סוכנות הידיעות של קטאר פרסמה אתמול כי הנסיכות גינתה בחריפות את העובדה שכוחות ישראליים פלשו למסגד אלאקצא ותקפו מתפללים. בקטאר גינו במיוחד את העובדה שכוחות ישראליים עצרו מתפללים בתוך המסגד, דבר הנחשב להפרה של קדושת המסגד.

אתמול דיווחו הפלסטינים על 60 פצועים קל במתחם הר הבית, וכתוצאה מהפרות הסדר נפצעו גם שלושה שוטרים באורח קל כתוצאה מיידוי האבנים, ושניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי. באותו הזמן, יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר: "העברתי את המסר לכל הדרגים המדינים וגם המשטרה, המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא הוא קו אדום עבורנו וגם בהקשר של יציבות הקואליציה, בעניין של מסגד אל-אקצא אין שיקול פולטי".