צה"ל נערך להסלמה ביום ירושלים, מצרים וקטאר מתווכות

ישראל העבירה מסר לחמאס דרך המתווך הקטארי והמודיעין המצרי ואמרה כי פניה לא להסלמה, זאת על רקע האיומים לירות רקטות אם מצעד הדגלים ביום ירושלים יעבור בשער שכם. בינתיים, צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל ונערך עם תוכניות התקפיות

זמן צפייה: 04:26

על רקע איומי חמאס והג'יהאד האיסלאמי לפנות להסלמה ביטחונית אם מצעד הדגלים ביום ירושלים יעבור בשער שכם, ישראל העבירה באחרונה  מסר לחמאס דרך המתווך הקטארי והמודיעין המצרי ואמרה כי פניה לא להסלמה, כך דווח הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. בינתיים, צה"ל ערוך לירי ביום ירושלים עם סוללות כיפת ברזל ותוכניות התקפיות.

המסר שהועבר הוא שהתוואי לא שונה מהשנים האחרונות, ואם חמאס יירה לעבר ישראל או יאפשר ירי מצד הארגונים הקטנים יותר ברצועה - ישראל ערוכה להכות בעזה. ההערכה בצה"ל היא שאם מצעד הדגלים בלי נפגעים באופן יחסי, ייתכן שהצדדים לא יגיעו להסלמה.

מוקדם יותר היום פרסמו מארגני מצעד הדגלים את המתווה המתוכנן לאירוע, ובתוך כך ציינו כי לנוכח דרישות בטיחות בעקבות אסון מירון - מספר המשתתפים באירוע הסיום בכותל יוגבל. "בעקבות הגבלות על כמות אנשים בכותל המערבי, 8,000 צועדים יצעדו לכותל דרך שער שכם, ו-8,000 נוספים יצעדו דרך שער יפו. לעשרות האלפים הנותרים תתקיים הרקדה המונית בסמוך לשער יפו", נאמר.

לדבריה המארגנים, "מתוך אחריות לשלום הרוקדים ולביטחונם, הוחלט על שינויים שיוודאו את חזרתם בשלום של הרוקדים, בהתאם לפנייתה בנושא של משטרת ישראל". משמע, רק 16 אלף בני אדם יותרו להיכנס לרחבת הכותל בתום המצעד, והיתר יוכלו לבלות סמוך לשער יפו.

בשל ההגבלות, החליטו מארגני האירוע מעמותת "עם כלביא" להפוך את הריקודים שבשדרת קינג ג'ורג ואת הצעדה למרכז האירוע. אלו שלא ייכנסו לכותל ימשיכו בהרקדה המונית למרגלות חומות העיר ויוכלו להיכנס בשלבים מאוחרים יותר לכותל המערבי לפי תפוסת הקהל.

בשבוע שעבר קיים השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, דיון הערכת מצב ראשון שעסק במצעד הדגלים, בו השתתפו מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים. בתום הדיון קיבל השר בר-לב את המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים במתווה שהיה נהוג במרבית השנים בעבר והצעדה תעבור דרך שער שכם.