התגובה הישראלית לפיגועים שיצאו מג'נין: העיר תיסגר לערביי ישראל

שר הביטחון החליט על עצירה כל כניסה ויציאה של ערביי ישראל לג'נין בתגובה לפיגועים בבני ברק ובתל אביב שיצאו מהעיר. בנוסף, תימנע כניסת סוחרים לישראל ותישלל אפשרות ביקור משפחות

זמן צפייה: 05:19

שר הביטחון שני גנץ החליט הערב (שבת) בתום הערכת מצב על שורת הגבלות שיחולו על תושבי ג'נין וסביבתה בעקבות גל הפיגועים האחרון. בין הצעדים שהוכרזו נכללת הגבלת תנועת ערביי ישראל אל ג'נין ומניעת כניסת סוחרים ואנשי עסקים מהעיר.

המחבלים שביצעו את הפיגועים בבני ברק ובתל אביב הגיעו שניהם מצפון השומרון, אחד מהם ממחנה הפליטים ג'נין. במערכת הביטחון החליטו בעקבות זאת על עצירה מוחלטת של כניסת ויציאת ערביי ישראל לעיר ג'נין, ברגל וברכבים, דרך המעברים גלבוע וריחן.

בנוסף,  תימנע כניסת סוחרים ואנשי עסקים בכירים תושבי אזור ג'נין לשטח ישראל ותישלל אפשרות ביקור משפחות מתושבי נפת ג'נין. עם זאת, יציאת פועלים לישראל ושאר הנושאים האזרחיים יימשכו באופן שגרתי תוך הגברת הבידוק במעברים.

מוקדם יותר היום, הודיע שר הביטחון כי מחר תובא לאישור הקבינט תוכנית להשקעת 360 מיליון שקל לחיזוק גדר ההפרדה כבר השנה. התוכנית מקודמת בעקבות דיון שקיים גנץ עם ראשי מערכת הביטחון.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2204090748' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='פעילות צה"ל בג′נין' poster='' kid='1_nkg42gpp' duration='42']

הבוקר פעלו כוחות צה"ל ומג"ב בג'נין. הכוחות הגיעו לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, ראאד חאזם, במחנה הפליטים בג'נין. מדובר בכוחות של יחידת המסתערבים דובדבן וסיירת גולני, שהגיעו לבית המחבל וכרזו למשפחתו להסגיר את עצמה ולצאת עם ידיים על הראש. לפי הדיווחים אף אחד לא היה בבית, והוא מופה לקראת הריסה. הכוחות ביצעו מעצרים נוספים של שלושה מבוקשים בג'נין, כדי לסכל פיגועים עתידיים.