מפקד הימ"מ: "לא יכולנו למנוע את ההרג של נעם"

לאחר מותו של לוחם הימ"מ נעם רז, בעת פעילות מבצעית, קצין בכיר בפיקוד המרכז סיפר כי "היעד שאליו הכוחות ניסו להגיע היה משמעותי ולכן המשימה הוקצתה ללוחמי הימ"מ. ירו עלינו אלפי כדורים"

זמן צפייה: 05:55

לאחר מותו של לוחם הימ"מ נעם רז היום (שישי), שחזר קצין בכיר בפיקוד המרכז את האירועים שהביאו למותו: "זה היה יעד מורכב, פגענו ב-13 מחבלים, רז נפל כשהיינו בקיפול". מפקד הימ"מ תנ"צ ח' סיפר כי "לא יכולנו למנוע את ההרג של נעם".

מפקד הימ"מ סיפר על הפעילות הבוקר בג'נין במהלכה נהרג רז: "פעלנו בצורה אגרסיבית מאוד בהפעלת האש, לא יכולנו למנוע את ההרג של נועם. עד השעה 12:30 פעלנו אל מול אש תופת וזריקת מטענים. תוך כדי קיפול הכוח נעם נפגע מירי של מחבל מטווח של 200-300 מטרים".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
לוחם הימ''מ נעם רז ז''ל

קצין בכיר בפיקוד מרכז שנכח בפעילות שחזר את מהלך האירועים: "תיכננו את המבצע אתמול. כוח ראשון שנכנס הוא כוח קטן של הימ"מ שסוגר על שני הבתים, נכנסים מסוערבים ואז עוד שני גלים שמתגברים עם כוחות פריצה וצלפים. הגל השלישי הוא סיירת גולני".

הקצין הוסיף כי "בבוקר הם סגרו על הבית, זה יעד מורכב. מתחילים סיר לחץ: כריזה, רימוני הלם וטפטוף של אש מנשק קל. בין כל שלב כורזים. אחר כך הגבירו אגרסיביות, האבא והמשפחה יוצאים ואומרים שהבן לא בבית". הוא הוסיף כי "ידענו ששני האחים שם. הלוחמים ירו שני טילי נ"ט מסוג מטאדור, הקומה השנייה החלה לעלות באש. שלחנו את האבא, האמא והסבתא להוציא אותו. הם יצרו קשר עם האחים. האחים יצאו והלוחמים התחילו קיפול".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
אחד הבתים בג'נין עליו פשטו כוחות הביטחון | צילום: רויטרס

"אני יותר מ-20 שנה עברתי הכל, ירו שם אלפי כדורים על הרכבים. אנחנו התחלנו קיפול, הלוחם נעם בחלק המערבי של הרחוב מקבל כדור בגב. פינינו אותו מהר החוצה ותוך 41 דקות הוא היה ברמב"ם. הוא לחם ופעל שם. כל הזמן היו קריאות במסגדים לבוא ולהתעמת איתנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205131709' autoplay='0' credit='' desc='דאוד זביידי, אחיו של זכריא מועבר לטיפול בישראל' poster='' kid='1_e1d47hdt' duration='34']

"המבוקש שנעצר היה יורה קבוע על כוחותינו, הוא לא קשור למות העיתונאית. מבוקש בכיר וחמוש." הקצין מסר כי בעת הפעילות נפגעו 13 מחבלים, בהם גם אחיו של זכריה זביידי, אחד מהנמלטים מכלא גלבוע - שפונה לבית חולים בארץ. לבסוף סיפר: "התעקשתי כי ידעתי שהמבוקשים היו בבית, אין מאה אחוזים, יש מחיר להגנה על ארץ ישראל".

דאוד זביידי
דאוד זביידי, אחיו של זכריא שנפצע בעת שתקף את חיילי צה''ל | צילום: yediothnews

לוחם הימ"מ שנפצע קשה בפעילות באזור ג'נין, רס"ב נעם רז, מת מפצעיו היום בבית החולים רמב"ם. הוא נפצע כשנורה בגבו על ידי חמושים פלסטיניים במהלך פעילות מעצר בג'נין שהתרחשה הבוקר. רז בן ה-47 הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, המתגוררים ביישוב קידה בבנימין.