חיסול בשכם: המבוקש איבראהים נבלוסי נהרג על-ידי כוחות ימ"מ

הפלסטינים דיווחו על כוח ימ"מ שהגיע לעצור את המבוקש איבראהים נאבולסי בשכם וכיתר את ביתו. במקום התפתחו חילופי אש בין הכוחות לחמושים. הפלסטינים דיווחו עד כה על 30 נפגעים, לפחות אחד מהם במצב קשה. לבסוף דווח כי נבלוסי - שנמלט - נורה למוות. יחד עמו נהרג מבוקש נוסף: איסלאם סבוח

זמן צפייה: 11:51

כוח ימ"מ חיסל הבוקר (שלישי) את המבוקש איברהים נבלוסי בשכם. במקום התפתחו תחילה חילופי אש בין צה"ל לחמושים, כשכוח ימ"מ כיתר את ביתו. לפי הדיווחים של הסהר האדום, 30 פלסטינים נפצעו כאשר אחד מהם נפגע מירי בחזה ומצבו קשה. כוחות הימ"מ וצה"ל כיתרו את ביתו של נבאלוסי, שנטען כי הצליח להימלט בכניסה הקודמת של צה"ל לשכם. הוא התבצר בביתו וירה לעבר הכוחות, שירו טילים נגד טנקים על הבית. מבוקש נוסף שחוסל הוא איסלאם סבוח.

זמן קצר לאחר חיסולו של נבלוסי, פורסמה הקלטה המיוחסת לו - שלא ברור מתי הוקלטה - ובה הוא נשמע אומר: "אני הולך למות מות קדושים, חברים. שמרו על המולדת אחריי. אל תעזבו את הרובה. התפללו עליי".

משב"כ נמסר: "כחלק מהפעילות ההתקפית למול ריכוזי הטרור ביהודה ושומרון, בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל בלב הקסבה של שכם, נהרג איברהים נאבולסי, פעיל טרור, מבוקש, אשר אחראי על שורה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה. במהלך ניסיון המעצר התנהלו חילופי אש בין כוחותינו לבין חמושים במרחב בהם נהרג פעיל טרור נוסף. בסריקות שבוצעו באיתור בו שהה נמצאו כמות מטענים גדולה ואמצעי לחימה נוספים. נאבלוסי היה חבר בחולייה אשר סוכלה בפברואר 2022 בשכםץ שב"כ, משמר הגבול וצה"ל ימשיכו לפעול לסיכול כל פעילות טרור המוכוונת כלפי אזרחי מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208090740' autoplay='0' credit='מתוך טוויטר' desc='כוחות צה"ל נכנסים לשכם, הבוקר' poster='' kid='1_wnk08tdf' duration='']

מדובר צה"ל נמסר: "בתום מצוד ופעילות משותפת של ימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסל הבוקר המחבל איבראהם אל-נבלוסי בעיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון. אל-נבלוסי חשוד במספרי פיגועי ירי אל מול אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי במרחב שכם והסביבה, בינהם גם פיגועי ירי לעבר מתחם קבר יוסף. במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר מספר מחבלים, ובהם המבוקש עצמו שירה לעבר הכוחות מתוך בית בו התבצר יחד עם מחבלים נוספים. לוחמי ימ"מ ירו לעבר הבית והשתמשו באמצעים מיוחדים שכללו טילי כתף. אל-נבלוסי חוסל יחד עם מחבל נוסף ששהה בבית.

"במקביל התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובירי, זוהו מספר פגיעות. כלל הכוחות יצאו מהעיר, אין נפגעים לכוחתינו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול עבור ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

איבראהים אלנאבולסי, אדהם מברוכ ומוחמד א-דח'יל
איבראהים אלנאבולסי, אדהם מברוכ ומוחמד א-דח'יל | צילום: רויטרס

אל-נאבלוסי חוסל על רקע שורה של פיגועי ירי בשטחים ותכנונים לפיגועים נוספים, זאת לאחר שהיה על הכוונת של כוחות הביטחון מזה זמן מה, והצליח לחמוק. במהלך המבצע בשכם, כוחות צה"ל והימ"מ כיתרו את הבית בו שהה וירו לעברו טילי נ"ט על מנת שייצא מהבית. לאחר מכן, כוחות הביטחון סרקו את הבית ומצאו את גופתו. טרם נכנסו אל הבית, אחד מהכלבים של יחידת הימ"מ נשלח אל תוך הבית לוודא שלא נותרו מחבלים בחיים. הכלב נורה ונהרג.

בחודש פברואר האחרון, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, חוסלו בשכם שני מחבלים, בהם אדהם מברוכ ומוחמד א-דח'יל, שהיו אחראים על שישה פיגועי ירי באזור יהודה ושומרון. המפגעים נהרגו בזמן היתקלות עם כוחות הביטחון כשנסעו ברכבם. חבר חוליה אחד לא היה ברכב ולכן לא חוסל.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0802222024' autoplay='0' credit='' desc='נהג מונית נכנס בטעות לשכם והותקף' poster='' kid='1_c49s712o' duration='']

לאחר המבצע, נהג מונית ישראלי שנכנס לטעות לשכם הותקף באלימות, כאשר זכוכיות הרכב שלו נופצו. סרטון המתעד את התקיפה הופץ ברשתות החברתיות.