מהצפון ועד ירושלים: הערים מחבקות את תושבי עוטף עזה

בגליל העליון מזמינים את התושבים לקמפינג, בקיבוץ עין גב קלטו תושבים מיד מרדכי, גם במרכז ובירושלים מציעים פעילויות בחינם לתושבי הדרום: "נהדר לילדים לצאת מהבית והממ"ד"

זמן צפייה: 00:11

ערים ויישובים רבים ברחבי הארץ פותחים היום (ראשון) את שעריהם עבור תושבי עוטף עזה בצל מבצע עלות השחר שנמשך כבר שלושה ימים. במועצה האזורית גליל עליון הזמינו את תושבי העוטף להתארח ללא תשלום בקמפינג חניון המטעים. לפי המועצה, יותר מ-80 משפחות כבר נרשמו.

בקיבוץ עין גב ובכפר הנופש בקיבוץ קלטו תושבים שהגיעו מקיבוץ יד מרדכי שבמועצה האזורית חוף אשקלון. "היה ברור לנו כבר בסוף השבוע שמצב מחמיר וכי חייבים לתת יד ולסייע להוציא מאזור הדרום את חברינו מקיבוץ יד מרדכי", אמר מנהל התפעול אבי אוחיון.

תושבי יד מרדכי מתארחים בעין גב
תושבי יד מרדכי מתארחים בעין גב | צילום: אריאל גור

בעין גב נקלטו החל מהבוקר עשרות משפחות. "אני נפעם מרוח ההתנדבות בעין גב, פניות של חברים רבים מהקיבוץ המבקשים לסייע, לתת יד ולתרום לאורחים מיד מרדכי, בתקווה שירגישו כאן נוח, וידעו כמה ימי נופש בכינרת", אומר אוחיון

נופר וניר רכלבסקי ושלושת הבנים הקטנים, תושבי קיבוץ יד מרדכי, המתארחים בכפר הנופש עין גב: "אנו מודים על האירוח והאדיבות של תיירות עין גב, על הארגון המהיר לקליטת המשפחות מהקיבוץ, זה אינו מובן מאליו, זה נהדר לילדים לצאת מהבית והממ"ד".

גם תיאטרון הצפון פתח את שעריו והזמין את כל תושבי הדרום להיכנס להצגות התיאטרון ללא תשלום במהלך השבוע הקרוב. ולא רק בצפון. מוזיאון העם היהודי הזמין את התושבים להיכנס לפעילות ללא תשלום בהצגת תעודת זהות.

גם פארק הדרקונים בגולפיטק בגני יהושע בתל אביב מזמין את המשפחות מהדרום להיכנס ללא תשלום. בירושלים הודיע ראש העיר משה ליאון כי כל מוסדות התרבות ייפתחו החל ממחר ללא עלות עבור תושבי הדרום.

גם במרכז בגין מציעים פעילויות בהן התנסות בציור גרפיטי, מבוך מאתגר, עמדות צילום ומשחקים. בקריית שמונה יצאו אתמול למבצע שמזמין את תושבי הדרום להתחבר לתושבי העיר שיפתחו את ביתם. בנוסף, רשת מלונות אסטרל הודיעה כי מלונות הרשת, בהם מלכת שבא ואסטרל וילג' יציעו 25 אחוזי הנחה לתושבי הדרום.