צבא סוריה: שלושה הרוגים ושלושה פצועים בתקיפה ישראלית בטרטוס

כלי התקשורת במדינה מדווחים כי חיל האוויר הישראלי תוקף באזור טרטוס שבמערב במדינה. על פי הדיווחים מטוסי הקרב הישראלים הגיעו מכיוון לבנון ובתגובה אליהם הופעלו מערכות ההגנה האווירית. זמן קצר לאחר מכן דיווח צבא סוריה על שלושה הרוגים ושלושה פצועים בתקיפה

זמן צפייה: 00:12

כלי תקשורת בסוריה מדווחים הערב (ראשון) כי חיל האוויר הישראלי תוקף במערב המדינה, באזור טרטוס וכי מטוסי הקרב הישראלים הגיעו מכיוון לבנון. בתגובה, טוענים בתקשורת הסורית, הופעלו מערכות ההגנה האווירית. צבא סוריה דיווח זמן קצר לאחר מכן על "שלושה הרוגים ושלושה פצועים בתקיפה הישראלית בטרטוס".

בהודעה הרשמית של צבא סוריה נאמר: "בסביבות השעה 20:50 ביצע האויב הישראלי מתקפה אווירית באמצעות מטחי טילים מכיוון דרום-מזרח ביירות – טילים אשר פגעו במספר מטרות באיזור דמשק. במקביל בוצעה מתקפה מכיוון הים שפגעה במספר מטרות בדרום מחוז טרטוס ואמצעי ההגנה האווירית בלמו את הטילים והפילו חלק מהם. תוקפנות זו גרמה לשלושה חיילים הרוגים, עוד שלושה אחרים נפצעו וישנו נזק לרכוש".

ביום שישי האחרון דיווחו כלי תקשורת בסוריה המזוהים עם משטר אסד כי טנק ישראלי ירה כמה פגזים לעבר הכפר אל-חמידייה שבאזור קוניטרה, ותקף עמדת חיזבאללה. שני אזרחים נפצעו, לפי הדיווחים.

לפי אחד הדיווחים, התקיפה בוצעה על-ידי טנק מרכבה וכוונה לעבר רועי צאן שהתקרבו לגדר ההפרדה. בישראל לא מתייחסים לדיווחים. זמן קצר אחרי התקיפה פיזר צה"ל כרוזים בגולן הסורי, שבהם נכתב: "המשך העברת המודיעין לחיזבאללה באופן קבוע הוא כניעה שלכם באופן אישי בלבד על חשבון המשטר הסורי וחייליו. כל מעורבות חיזבאללה, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף, תגרום לנקיטת צעדים קשים".