‏"לכו לאויב": עוד תקרית אלימה ביצהר – טיולית של מג"ב הושחתה

כתובת נאצה התגלתה על כלי הרכב של משמר הגבול בגבעה קומי אורי – ושני גלגלים שלו נוקבו. החשודים נמלטו • בית המשפט ביטל את התנאים המגבילים על שחרורו של נריה זארוג

זמן צפייה: 01:23

תקרית אלימה נוספת ביצהר: טיולית של משמר הגבול הושחתה הלילה (ראשון) בגבעת קומי אורי. הלוחמים, שהגיעו למאחז כדי לאכוף את צו שטח צבאי סגור שהוטל עליו, הבחינו הבוקר בכתובת "לכו לאויב" מרוססת על כלי הרכב, שצמיגיו נוקבו. כוחות הביטחון ערכו סריקות אחר החשודים, אך אלה הצליחו להימלט.

"האלימות המופנית כלפי הלוחמים לא תפגע בנחישותם לבצע את המשימה שהוטלה עליהם לאכיפת החוק ולשמירה על הסדר במקום", מסרה המשטרה.

לעוד כתבות בנושא:

פטיש, מסור דיסק ואזיקים: תיעוד מעצר תושב יצהר שאזק עצמו

עימותים ביצהר: תושב המקום אזק עצמו בביתו – ופונה ע"י הכוחות

שוב אלימות כלפי מג"ב ליד יצהר: טיולית עם לוחמים נרגמה באבנים

ריסוס ''לכו לאויב'' על טיולית שהובילה לוחמים סמוך למאחז קומי אורי
ריסוס ''לכו לאויב'' על טיולית שהובילה לוחמים סמוך למאחז קומי אורי | צילום: דוברות המשטרה

מתג מאיר נמסר בתגובה לאירוע: "מגנים בשאט נפש את השחתת הרכב של חיילי משמר הגבול על ידי מיליציות הטרור היהודי. מי שמבליג על התקפות נגד פלסטינים חפים מפשע, ימשיך ויבליג על התקפות נגד חיילי מג"ב. יש לעצור את הטרור היהודי".

בתוך כך, בית משפט השלום בפתח תקווה ביטל הבוקר את התנאים המגבילים על שחרורו של נריה זארוג, תושב קומי אורי. זארוג ישב לאחרונה במעצר לאחר שהפר צו הרחקה מביתו. הוא סירב לחתום על הצו, ונשאר במעצר עד פקיעת תוקפו.

עורך דינו של זארוג, עדי קידר, מסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט על ביטולם של תנאים שכבר אינם מעשיים יותר ואין בהם עוד כל תכלית, ואנו תמהים על עמדת התביעה שהתעקשה והתנגדה לבקשתנו".

טיולית הלוחמים שצמיגיה נוקבו סמוך למאחז קומי אורי
טיולית הלוחמים שצמיגיה נוקבו סמוך למאחז קומי אורי | צילום: דוברות המשטרה

לפני כחודש, פרצו ביצהר עימותים אלימים, במהלך ניסיון מעצרו של זארוג, שהתבצר בביתו. עשרות תושבים ביישוב השליכו אבנים ובקבוקי צבע לעבר כוחות הביטחון, וחסמו את הכבישים במשך שעות ארוכות. לאחר סיום העימותים ביצהר, הגיעו עשרות מתפרעים לקומי אורי. המתפרעים יידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב ופצעו שלושה מהם, שקיבלו טיפול רפואי במקום.

הכוחות צרו על הבית שבו התבצר נריה זארוג, שאזק עצמו למתקן ברזל המחובר לרצפת הבית. כעבור כמה שעות הצליחו לשחררו להוציאו מהמקום, והוא הובא לחקירה. שלושה חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר, ושלושה שוטרים נפצעו קל. נגרם נזק לרכבי ביטחון.