"אלוהים ייקח אותך": תיעוד העימותים בין מג"ב למתנחלים ביצהר

בסרטון נראים לוחמים דורשים מכמה נערים לעזוב את השטח הצבאי הסגור, אך אלה מסרבים ומקללים את הכוחות. בהמשך, מתפתח עימות במקום. "תוריד את המדים ובוא אחד על אחד, אתה חושב שאתה מפחיד?"

זמן צפייה: 02:01

האלימות כלפי כוחות הביטחון ביצהר: בתיעוד של האירועים האלימים אתמול (שני) ביצהר שבשומרון, נראים כמה נערים מקללים את לוחמי מג"ב, שדרשו מהם לעזוב את השטח הצבאי הסגור שבו שהו.

בסרטון ניתן לראות את הלוחמים מקריאים לנערים את הצו שבידיהם, החתום בידי מפקד פיקוד מרכז, ודורשים מהם לעזוב, וכשהם מסרבים, אומר אחד הלוחמים "עכשיו תתחיל להתגלגל למטה". בתגובה, מקלל הנער את כוחות הביטחון ואומר: "תמות, אלוהים ייקח אותך".

לעוד כתבות בנושא:

התקריות האלימות ביצהר – כרוניקה ידועה מראש • פרשנות

תקרית אלימה נוספת ביצהר: מתנחלים זרקו אבנים לעבר לוחמי מג"ב

תושבים ביצהר: "נערים עושים לפעמים שטויות, לא נפקיר אותם"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191022-2232' autoplay='0' credit='' desc='עימות בין לוחמי מג"ב לנערים ביצהר' kid='1_yhpya5vn' duration='55'']

"תוריד את המדים ובוא אחד על אחד", ממשיך המתנחל. "אתה חושב שאתה מפחיד אותי? על מי אתה בא?". בשל דבריו, מנסים הלוחמיםמ לתפוס את הנער המקלל, אך חבריו מגנים עליו, כשאחד מהם אומר לאנשי כוחות הביטחון "על מי אתה עושה פוזות? על מי אתה בא?", וכן מתגרה בו ואומר "למה מי אתה?".

במקום מתפתח עימות בין הנוכחים, הכולל דחיפות של המתנחלים כלפי הלוחמים, שמגיבים בהדיפת התוקפים. למרות האירועים, לא נעצר איש במהלך המקרה.

אלימות ביצהר
אלימות ביצהר | צילום: חדשות 13

היום, הוארך בחודש נוסף הצו ההופך את גבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר שטח צבאי סגור. זאת, בעקבות התקרית שבה נפצע לוחם גולני במקום, ושורת האירועים האלימים האחרונים.

ד', תושב הגבעה, אמר היום לחדשות 13 כי "זה נשמע לי כמו גוש קטיף קצת, להגיד ליהודים לעוף מהבית שלהם אחרי שהם השקיעו בו". בד בבד, דגל ישראל שהונף על ידי לוחמי מג"ב על אחד הבתים מאיים להתסיס את השטח עוד יותר, כאשר החשש הוא שצעירים יראו בצעד זה השתלטות צבאית על הגבעה.