עשרות השליכו אבנים על כוח מג"ב סמוך ליצהר - לוחמת נפצעה קל

נערי גבעות רעולי פנים תקפו באבנים ובבקבוקי צבע את הלוחמים, שהגיעו למקום יחד עם המנהל האזרחי על מנת להרוס שלושה מבני עץ לא חוקיים. צמיגים של רכבי מג"ב נוקבו

זמן צפייה: 00:19

עשרות רעולי פנים תקפו היום (רביעי) באבנים ובבקבוקי צבע כוחות של משמר הגבול שהגיעו לגבעה הסמוכה ליצהר הנמצאת בשטח B, יחד עם המנהל האזרחי, על מנת לפרק שלושה מבני עץ בלתי חוקיים – כך הודיעה המשטרה.

לוחמת אחת נפגעה קל מפגיעת אבן וכמה אחרים נפגעו מבקבוקי צבע. כמו כן, נוקבו כמה צמיגים של רכבי משמר הגבול. מדוברות המשטרה נמסר כי "מדובר באירוע אלימות חמור כלפי הלוחמים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות תקלה: טיל צה"ל נפל באמצע קיבוץ בעוטף; אין נפגעים

בתגובה להפרחת הבלונים: חיל האוויר תקף יעדי חמאס ברצועה

ג׳ו ביידן הודיע: קמלה האריס תהיה סגנית הנשיא אם אבחר

לוחמי מג''ב בהריסת מבנים לא חוקיים סמוך ליצהר
לוחמי מג''ב בהריסת מבנים לא חוקיים סמוך ליצהר | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, לפני כחודש שני לוחמי מג"ב נפצעו קל בעימותים עם כ-30 צעירים בגבעת "כיפה סרוגה" הסמוכה ליצהר. זאת, לאחר שכוחות הביטחון הגיעו למקום כדי לפרק מבנה עץ בלתי חוקי שהוקם במקום וכבר נהרס בעבר. צעיר כבן 20 נעצר.

לפי המשטרה, הלוחמים שהגיעו למקום הותקפו באלימות קשה, שכללה שימוש בגז פלפל נגדם, השלכת חפצים לעברם ושימוש באגרופים. שוטר אחד נפגע מאגרוף והשני מגז פלפל. השניים הועברו לקבלת טיפול רפואי.

מארגון "חוננו" שייצג את עצור נמסר בתגובה כי מדובר בבית שבו מתגוררת משפחה עם שלושה ילדים, בהם תינוק בן חודשיים. לטענת הארגון, השוטרים לא הציגו צו פינוי, ועצרו את אב המשפחה באלימות רבה, כך לדבריו לפי עד ראייה.

אם המשפחה סיפרה כי "בנינו את הבית מחדש כמה שעות קודם לכן. השוטרים ניסו לפרוץ לבית, לאחר זמן שלא הצליחו הם פרצו באלימות רבה ומייד התנפלו על בעלי ואמרו לו שהוא עצור". "היה שם גם גז פלפל באוויר, התינוקות צרחו, והיה בלאגן גדול", הוסיפה האם. "שכנים וחברים שבאו לסייע לנו הותקפו באלימות קשה מצד השוטרים. השוטרים לא הציגו לי שום צו, לא צו הריסה ולא צו אחר, וללא הסברים פינו אותנו מהבית. אחרי כמה שעות הם הרסו אותו".