ספינה שהייתה בבעלות ישראלית נפגעה באוקיינוס ההודי

רשת אל-מיאדין דיווחה כי ספינת מטען נפגעה מכלי נשק לא ידוע בחלקו הצפוני של האוקיינוס, בעודה שטה לעבר איחוד האמירויות. הערכה במערכת הביטחון: כלי השיט הותקף על ידי איראן

זמן צפייה: 01:33

ספינת מטען שהייתה עד לאחרונה בבעלות ישראלית נפגעה מכלי נשק בלתי ידוע בצפון האוקיינוס ההודי, בעודה שטה לכיוון איחוד האמירויות - כך דיווחה הערב (שבת) רשת אל-מיאדין המקורבת לחזבאללה ואיראן.

במערכת הביטחון העריכו כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הפעולה, זאת כחלק ממאמציה לגרום נזק לכלי שיט ישראליים במזרח התיכון. על סיפון הספינה, שאיש העסקים הישראלי אייל עופר מכר לאחרונה לחברת ספנות זרה, לא שהו אזרחים ישראלים. הנזק שנגרם לספינה כתוצאה מהפגיעה טרם ידוע.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום שני ברציפות: שריפה פרצה בעוטף כתוצאה מבלון תבערה

אלימות בחברה הערבית: צעיר בן 19 נורה למוות בנצרת

חשד: כספים שיועדו לצורך ביטחוני נוצלו לשיפוץ ביתו של נתניהו

ספינה, PPC, איראן
הספינה הישראלית שעל פי הדיווחים הותקפה בחופי איחוד האמירויות | צילום: Auroralntel

כזכור, לפני כשלושה חודשים, דווח כי ספינה בבעלות של חברת "אקס טי" הישראלית נפגעה מירי איראני בים הערבי, בזמן שהובילה מכולות מאפריקה להודו. הספינה, ששטה תחת דגל זר אך שייכת לאיש העסקים הישראלי אודי אנג'ל, ספגה פגיעה ישירה ונפער בה חור. גם באירוע הזה לא היו נפגעים.

זאת ועוד, חודש לפני התקרית בים הערבי, ספינת משא נוספת בבעלות ישראלית ניזוקה כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. לפי חברת אבטחה של הצי הבריטי, באירוע לא היו נפגעים. בישראל העריכו אז כי הפיצוץ הוא פיגוע שאיראן אחראית לו, וזאת כי ידעו שהספינה נמצאת בבעלות ישראלית.