בפעם השנייה השבוע: בסוריה מדווחים שישראל תקפה דרומית לדמשק

התקשורת המקומית מדווחת כי לדברי גורם בצבא הסורי, מערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר הופעלו בעקבות תקיפה אותה הם מייחסים לישראל דרומית לבירה, ומרבית הטילים יורטו

זמן צפייה: 00:12

גורם בצבא סוריה טוען כי ישראל תקפה הלילה (שישי) יעדים דרומית לבירה דמשק, כך דווח בתקשורת הסורית, זאת בפעם השנייה השבוע. לדבריו של הגורם, מערכות ההגנה של חיל האוויר הסורי הופעלו כתוצאה מהתקיפה ויירטו את מרבית הטילים הישראלים.

כאמור, ביום שני האחרון, לפי דיווחים בכלי תקשורת סוריים, חיל האוויר הישראלי תקף בדמשק, בירת סוריה. לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הופעלו נגד המטוסים.

שלושה שבועות לפני כן התרחשה לכאורה תקיפה נוספת, כשבסוכנות הידיעות הסורית SANA דיווחו על תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור דמשק. כמו כן, לטענת הסורים בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר לעבר המטוסים.

שבוע קודם לכן טענו הסורים כי כוחות ההגנה האווירית ירו לעבר מטוסי חיל האוויר הישראלי שתקפו במרחב האווירי של אזור מסייף שבמערב סוריה, צפונית ללבנון. גורם צבאי סורי אמר כי חמישה אנשים נהרגו בתקיפה, שבוצעה מכיוון הים, וכי שבעה נפצעו - בהם ילדה.

לפי הדיווחים מערכות ההגנה המקומיות הופעלו ויירטו את הטילים, בצה"ל לא התייחסו לדיווחים. השבוע פורסם במהדורה המרכזית כי באותה תקיפה שיוחסה לישראל, סוללת הגנה אווירית שמופעלת על ידי צבא רוסיה בסוריה ירתה לראשונה לעבר מטוסי חיל האוויר.