ראש בראש: כישלונות החמאס מול ההישגים שישראל מנסה לרשום

מבצע "שומר החומות" מגיע ליומו השביעי ואיתו סיכום ביניים של הלחימה בין הצדדים. חמאס שנראה במגמת דעיכה, נשאר רק עם הרקטות ככלי מאיים. מנגד, ישראל מתחילה להתקרב למיצוי המבצע

זמן צפייה: 02:11

לאחר שבוע לחימה ראשון במבצע "שומר החומות", נראה שישראל היא זו שהצליחה להגיע ליותר הישגים מבחינתה לעומת החמאס. ארגון הטרור פתח את העימות בהישג מבחינתו - ירי בהפתעה על ירושלים שהביא לפינוי הכנסת והכותל. בנוסף לכך, הוא הצליח ללבות את הסכסוך בירושלים ואת המצב הרגיש ביהודה ושומרון. לעת עתה, נראה שחמאס במגמת דעיכה ולעומת ההישגים הדלים שהשיג, טור הכישלונות שלו הולך וגודל.

הוא לא הצליח להשתמש במנהרות ההתקפיות שלו והוא מאבד אותן בקצב מהיר. הרחפנים והכלים הלא מאויישים איתם הוא תכנן להפתיע - סוכלו יחד עם מצנחי הרחיפה שחוסלו גם כן. הכוח הימי שלו נפגע והוא אינו מצליח להוציא פעולות טרור דרך הגזרה הזו. מה שנשאר לחמאס הוא להסב נזק לישראל דרך שיגור רקטות - כפי שעשה עד כה אך לא בהצלחה רבה. בידיי הארגון נותרו 10 אלף רקטות, אלף מהם לכיוון מרכז הארץ.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105162115' autoplay='0' credit='' desc='ההפצצה על בתי בכירי חמאס' poster='' kid='1_zhwvnftw' duration='171']

מול החמאס, ניצב צה"ל עם הישגיו הרבים. מלבד הפגיעות המוצלחות בחוליות טרור ובבכירים בחמאס, הוא הצליח להשמיד תשתיות של מנהרות טרור שיידרשו שנים לשקם אותן. מערך הייצור של הרקטות לעבר ישראל הושמד גם הוא, אך לפי הערכה מדובר על נזק שיקח מספר חודשים לתקן. ככל הנראה הרצון של צה"ל להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע מנעה חיסולים נוספים של אנשי חמאס.

בשורה התחתונה ולקראת המשך הלחימה, צה"ל יכול להביא הישגים נוספים לצידו אך גם יכול להוסיף לרעתו גם כישלונות בדרך. ישראל מתחילה להתקרב למיצוי המבצע ואם תסיים אותו בימים הקרובים, ניתן לומר כי סיימה אותו במאזן חיובי ומוצלח.