"ישראל תתקוף בקרוב מטרות איראניות נוספות בעיראק"

ברקע הדיווחים על תקיפות ישראליות במדינה, העיתון "א-שרק אל-אווסט" ציטט "גורמי ביטחון בתל אביב" שטענו כי במהלך התקופה הקרובה יותקפו בה יעדים עוינים נוספים של טהראן

זמן צפייה: 00:24

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" שמתפרסם בלונדון, דיווח הבוקר (חמישי) מפי "גורמים ביטחוניים בתל אביב" כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות". זאת, לאחר שביום שלישי דווח כי גורמים דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו במדינה בחודש האחרון.

לפי הדיווח, האיראנים הקימו בעיראק בסיסים לשיגור טילים ארוכי טווח לישראל מדגם "דו אל-פקאר", ומשם תכננו להעבירם לסוריה ואף לרשות חזבאללה בלבנון. לדברי הגורמים הביטחוניים, מהנתונים של אמ"ן עולה כי ההפצצות של חיל האוויר בסוריה, שבוצעו במהלך שנת 2018 נגד אתרים של חזבאללה ושל איראן, הצליחו לשבש את התוכנית האיראנית ליצירת מעבר יבשתי להעברת תחמושת מאיראן דרך עיראק וסוריה - ועד לנמלים ערביים בים התיכון.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בעיראק מברכים בסתר על התקיפות בשטחה המיוחסות לישראל • פרשנות

"ישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו בחודש האחרון בעיראק"

דיווח: ישראל אחראית לתקיפה בעיראק שבה נהרגו כוחות איראנים

תקיפת בסיס טילים בעיראק
תקיפת בסיס טילים בעיראק | צילום: החדשות 13

הגורמים הוסיפו כי ההפצצות של חיל האוויר אשתקד בוצעו לרוב באזור נמל התעופה הבין-לאומי של דמשק, ולפיכך המשטר הסורי פנה לטהראן בבקשה שתצא מכל האתרים והבסיסים הסמוכים למקום, על מנת למנוע שיבוש של פעילות חברות תעופה אזרחיות שטסות לסוריה וממנה. מסיבה זו, העבירו האיראנים את פעילותם אל שדה התעופה הצבאי 4-T ובהמשך נסוגו לבסיסים אחרים בעיראק - לאחר שבכל היעדים תקף חיל האוויר הישראלי, כך לפי הדיווח.

מטרת התקיפה האחרונה, לפי הגורמים הביטחוניים, במהלכה הופצץ מהאוויר בסיס בצפון עיראק, הייתה לפגוע ביועצים איראנים ובמחסן של טילים בליסטיים שהועברו לאחרונה מאיראן לעיראק. לטענתם, "ישראל הגדילה לאחרונה את טווח הלחימה שלה נגד ההתבססות האיראנית באזור".

כאמור, לפני יומיים דיווח "א-שרק אל-אווסט" כי ישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו בעיראק בחודש האחרון, בהתאם. על פי הדיווח, בתקיפה הראשונה המיוחסת לישראל, שהתרחשה לפני כשבועיים, הופצץ הבסיס "אמרלי" השייך למיליציות "אל-חשד אל-שעבי", הנתמכות על ידי טהראן. לטענת המקורות, התקיפה התבצעה ע"י מטוסי F-35 של חיל האוויר הישראלי.

הרס לאחר תקיפה אווירית בעיראק
הרס לאחר תקיפה אווירית בעיראק | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים נהרגו אנשי משמרות המהפכה האירניים וכן פעילים של ארגון חזבאללה במתקפה של מל"ט על בסיס בעיראק, שבו אוחסנו טילים איראניים - כך דיווחה רשת "אל-ערביה" הסעודית. כתב הרשת ציטט גורם בפיקוד המרכז האמריקני, שהצהיר כי הוא מודע לדיווחים על התקיפה - אך לדבריו כוחות אמריקניים אינם מעורבים.

לפי הדיווח, הבסיס שבו יושבת מיליציית "הגיוס העממי" השיעית, הנחשבת קשורה לרפובליקה האסלאמית, הותקף לאחר שהוצבו בו טילים בליסטיים אותם איראן העבירה לעיראק לאחרונה. גורמים באזור מסרו לרשת כי במקום נשמעו פיצוצי משנה רבים, היכולים להעיד על הימצאות כלי נשק וטילים בבסיס המופצץ. נוסף לכך, על פי דיווחים בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת", ערב ההפצצה שהו בבסיס כ-20 לוחמי חזבאללה וכ-70 חברים במשמרות המהפכה האיראניים.