התקיפה בפרצ'ין: איתות שישראל פועלת נגד קבוצת הנשק והטילים של איראן

נדמה כי ישראל נוקטת קו הרבה יותר אגרסיבי מול האיראנים, ובדומה למתקפה על מתקן הצנטריפוגות שבוצעה לפני קצת יותר משנה - גם המתקפה האחרונה בוצעה לפי פרסומים זרים על ידי רחפנים. ישראל מאותתת למי שחושב שהיא מוגבלת בפעולה נגד תוכנית הגרעין האיראנית שהיא רואה עצמה חופשיה - בעיקר לפעול נגד החלקים של התוכנית שלא מכוסים על ידי ההסכם

זמן צפייה: 03:15

כמה מתקפות נגד איראן התרחשו בתקופה האחרונה ומיוחסות לישראל, כאשר היום (חמישי) דווח על "תאונה תעשייתית" שגרמה אמש לפיצוץ במרכז למחקר ביטחוני במחוז פרצ'ין הסמוך לטהרן, ולמותו של מהנדס שעבד במקום.

נדמה כי ישראל נוקטת קו הרבה יותר אגרסיבי מול האיראנים, ובדומה למתקפה על מתקן הצנטריפוגות שבוצעה לפני קצת יותר משנה, גם המתקפה האחרונה בוצעה על ידי רחפנים, כך לפי פרסומים זרים.

המסר מופנה גם לאיראן וגם לעולם. ישראל בעצם מאותתת למי שחושב שהיא מוגבלת בפעולה נגד תוכנית הגרעין של איראן שהיא רואה עצמה חופשיה - בעיקר לפעול נגד החלקים של התוכנית שלא מכוסים על ידי הסכם הגרעין, כלומר קבוצת הנשק, כמו בפרצ'ין, שם עושים את הניסויים בהרכבת המתקן הגרעיני עצמו, ובתוכנית הטילים של איראן.

בעקבות האירועים האחרונים יש דריכות בישראל מחשש לתגובה של האיראנים, אשר מאיימים מאז חיסולו של הקצין ממשמרות המהפכה שהכוונה שלהם היא להגיב נגד ישראל, וזה מצטרף לכוננות בשאר הגזרות לקראת מצעד הדגלים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2605222012' autoplay='0' credit='' desc='פיצוץ מסתורי באיראן' poster='' kid='1_8ibjcz4j' duration='148']

במהלך המשא ומתן והסכם הגרעין שנחתם ב-2015, ישראל התחייבה לאמריקנים שהיא לא נוגעת בתוכנית הגרעין לאחר ההפוגה. גם בהקשר למשא ומתן הנוכחי, הובהר כי בכל האספקטים האחרים של ההתעצמות והתוקפנות האיראנית - ישראל תפגע אם היא יכולה.

כשהאיראנים חווים מכה כזו, אין ספק שמבחינה פוליטית פנימית - זה מחזק את הצד הנוקשה, ולא את הצד שרוצה להגיע להסכם, כי גם הם יודעים שגם אם יהיה הסכם - זה לא אומר שהמקומות האלה חסינים מפני פגיעה. לכן כאשר המשא ומתן נמצא במשבר, התקפה כזו מסייעת להרחיק אותו עוד יותר, ומשרתת את התפיסה של הדרג המדיני בישראל שעדיף בלי הסכם.