שב"כ חשף: שלושה אזרחים מואשמים שניסו להצטרף לדאעש

כתב אישום חמור הוגש נגד תושב הפזורה הבדואית בנגב, לאחר שנעצר בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת ארגון הטרור, ונגד שני תושבי אום אל-פחם, שנעצרו בחשד כי בכוונתם לממש פעילות טרור. בין היתר עלה חשד כי בכוונתם להצטרף ללחימה באפריקה במסגרת הארגון

זמן צפייה: 00:23

כתב אישום חמור הוגש היום (שני) נגד שני תושבי אום אל-פחם ותושב הפזורה הבדואית בנגב, שנעצרו בחודש שעבר ביולי בחשד שבכוונתם להצטרף לדאעש. השלושה נעצרו בפעילות משולב של שב"כ והיחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל במשטרה, לאחר שהיו במעקב ובפיקוח הדוק של גורמי הביטחון, נוכח היותם מזוהים עם אידיאולוגיה סלפית-ג'יהאדית קיצונית.

שני תושבי אום אל-פחם, מחמד פארוק יוסף אגבאריה ועבד אלמהדי מסעוד מחמד ג'בארין, שניהם בני 21, נעצרו ב-14 ביולי בחשד כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", בתוך שטחי ישראל או מחוצה לה. בין היתר, עלה חשד כי בכוונת השניים להצטרף ללחימה באפריקה במסגרת הארגון.

חמושים של ארגון הטרור דאעש בעיראק
חמושים של ארגון הטרור דאעש בעיראק | צילום: רויטרס

בחקירתם בשב"כ נחשפה תוכניתם לצאת לזירת לחימה של דאעש בחו"ל במטרה להצטרף לשורות ארגון הטרור ולהילחם עבורו. במסגרת זו, פעלו השניים להוציא דרכונים והתייעצו עם אזרח ישראלי, תושב אום אל-פחם, אשר חזר לאחרונה מזירת לחימה של ארגון אל קאעידה באפריקה.

עוד עלה בחקירתם כי עבד אלמהדי פנה לגורם מקומי בניגריה, על מנת לקבל הוראות הגעה למחוז שמתבצעת בו לחימה אינטנסיבית של דאעש. בנוסף עלה כי כחלק מההכנות ליציאתם ללחימה בשורות הארגון, צרכו השניים תכנים קיצוניים של הארגון, כולל תכנים של אמצעי לחימה ותמונות של הרוגים בלחימה ועריפת ראשים, ואף עלה כי קיימו אימונים גופניים ומטווחי ירי כחלק מהכשרתם והכנתם ללחימה בשורות ארגון הטרור.

בנוסף נעצר בחודש שעבר מחמד אלרפאיעה, תושב פזורת רפאיעה שבנגב כבן 30, ובחקירתו הוא הודה כי הזדהה עם דאעש ותמך ברעיונות הארגון ומטרותיו, ואף ביצע אימוני ירי יחד עם נוספים במטרה להצטרף לארגון ולהילחם בשורותיו בישראל בבוא העת. בנוסף הוא ביצע עבירות שונות בנשק, לצד עבירות פליליות.