300 חשודים מהצפון עד הדרום: מפת דאעש בישראל נחשפת

תחילה טען השב"כ כי לא ניתן יהיה לבצע מעקב אחרי כל תומכי ארגון המדינה האיסאלמית, אלא שלאחר הפיגוע בחדרה התקבלה החלטה להגיע לכל אחד מהם ועד כה 45 נעצרו. עם זאת, ראש השב"כ טוען: "מרבית הציבור הערבי בישראל סולד מרעיונות אלו"

זמן צפייה: 03:37

לאחר הפיגוע בבאר שבע בשבוע שעבר, טענו בשב"כ כי לא ניתן לבצע מעקב אחרי כל תומך דאעש. אלא שלאחר הפיגוע בחדרה שאירע ביום ראשון האחרון החליטו בשב"כ, בחטיבת הטקטית ובמשטרה לנסות להגיע לכל אחד ואחד, כך פורסם הערב (שישי) ב"שישי" עם אילה חסון.

המחבלים בפיגוע בחדרה
המחבלים בפיגוע בחדרה

מדובר ב-300 חשודים בתמיכה בדאעש בישראל, בהם 52 מוגדרים כגרעין הקשה של הארגון, והמעקב אחריהם צמוד. 45 מתוך התומכים נעצרו, כאשר 18 מהם מאזור אום אל-פחם, 18 מסח'נין ונצרת, 3 ממחוז תל אביב-יפו ואחד ממחוז הדרום. החשודים הם אלו התומכים אידיולוגית ומחזיקים באמתחתם חומרי הסתה. בנוסף לכך, קיים חשש במערכת הביטחון כי דאעש סיני יחדש את פעילותו.

זירת הפיגוע בחדרה
זירת הפיגוע בחדרה

עם זאת, ראש השב"כ רונן בר טען בפני הקבינט המדיני-ביטחוני כי לא ניתן יהיה לעצור את כל הפיגועים, "מעבר מסלפיה דתית לסלפיה דאעשית קורת לעיתים רבות במוחו של המחבל בלבד", אמר ראש השב"כ, "אנחנו פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו. מרבית הציבור הערבי בישראל סולד מרעיונות אלו".

רה''מ נפתלי בנט בהערכת מצב אחרי הפיגוע בחדרה
רה''מ נפתלי בנט בהערכת מצב אחרי הפיגוע בחדרה | צילום: קובי גדעון / לע''מ