בעקבות סיכול הפיגוע: צה"ל מתגבר נוכחות כיפת ברזל בדרום

במערכת הביטחון החליטו להרחיב את מספר הסוללות המוצבות באזור. זאת, בשל החשש מפני ירי תגובה להריגת שני המחבלים שהתקרבו לגדר והניחו מטענים, ולאחר שפעילי הג'יהאד האסלאמי איימו בנקמה

זמן צפייה: 00:19

מתיחות בדרום: בעקבות הפיגוע שסוכל הבוקר (ראשון) בגבול רצועת עזה, וחשש מירי תגובה מצד הג'יהאד האסלאמי, הוחלט בצה"ל לתגבר את נוכחות סוללות כיפת ברזל באזור. זאת, ברקע איומי ארגון הטרור לנקמה: "הידיים שלנו על ההדק והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב", מסרו.

בכיר הג'יהאד האסלאמי, אסמאעיל רדואן, התייחס לתקרית ואמר כי מדובר ב"פשע נתעב של הכיבוש נגד העם הפלסטיני - הוא לא יעבור ללא תגובה הולמת". עוד הוסיף כי "בשעה זו בוחנים הפלגים הפלסטינים את דרכי התגובה, וללא ספק תהיה תגובה שכזו".

בתוך כך, ברצועה דיווחו כי פעילי הזרועות הצבאיות של הארגונים בעזה מפנים מפקדות מחשש להסלמה בעקבות התקרית הבוקר בין צהל לחוליית הג’יהאד בגבול.

עוד בחדשות 13:

תיעוד מצלמות התצפית: סיכול פיגוע המטען של הג'יהאד האסלאמי

כוח צה"ל ירה לעבר שני פלסטינים שהניחו מטען ליד גדר הרצועה

"פעילי טרור בעזה הונחו לציית לכללי בטיחות – מחשש שי-ם תתקוף"

הנחת המטען על גדר המערכת על ידי חוליית טרור
הנחת המטען על גדר המערכת על ידי חוליית טרור | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, לוחמים ירו למוות בשני מחבלים שניסו להניח מטען על גדר הגבול בדרום רצועת עזה. מאוחר יותר פרסם צה"ל תיעוד של הרגעים לפני האירוע, שבו ניתן לראות את שני פעילי הג'יהאד האסלאמי מתקרבים לגדר הגבול כשהם כפופים, ומניחים את המטען. על פי הודעת דובר צה"ל, השניים היו חלק מחולייה שהניחה בחודשים האחרונים שני מטענים סמוך לגבול.

שר הביטחון, נפתלי בנט, בתגובה לתקרית ברצועת עזה: ״נמאס מהביקורת הצבועה של השמאל נגד ״חוסר ההומניות״ שבשימוש בדחפור כדי להביא אלינו גופת מחבל שניסה לרצוח ישראלים. ‏רבותיי, יפי הנפש: אתם לא הומניים. חמאס מחזיק את גופות הדר ואורון. אני מגבה את צה״ל שחיסל את המחבלים ואסף את הגופה. כך צריך וכך נעשה. מול מחבלים נפעל בעוצמה".

לפי דיווחים פלסטינים, צה"ל לא איפשר להוציא את גופות המחבלים מהזירה. דחפור צה"ל נכנס לשטח הפלסטיני בליווי טנק, כדי לקחת את הגופות, בזמן שפלסטינים ניסו לקחת את גופת אחד המחבלים. כוח צה"ל פתח בירי לעבר הפלסטינים, ולבסוף הדחפור הצליח לקחת את גופות שני המחבלים.

מחמד עלי א-נאעם, מחבל מהג'יהאד האסלאמי שנהרג בתקרית בגבול הרצועה | צילום: חדשות 13

הג׳יהאד האסלאמי איים כאמור בנקמה על חיסול המחבלים, והוסיף כי המחבל שנהרג שייך לארגון, וכי שמו מוחמד עלי א-נאעם, בן 27.

דובר חמאס, פוזי ברהום, אמר בתגובה לאירוע כי "הרג הפלסטיני על ידי ישראל וההתעללות בגופתו היא פשע נתעב המתווסף לרשימת הפשעים הכי קשים נגד העם הפלסטיני". עוד נטען בהודעה כי ישראל אחראית על השלכות ותוצאות התקרית והודגש כי "מעשים אלו של ישראל רק מביאים להתעקשות על דרך ההתנגדות על כל דרכיה וצורותיה, יהיו הקורבנות אשר יהיו".