"חור גדול במרכז הבסיס": תיעוד מתוצאות התקיפה בדרום בגדד

כתב רשת BBC ביקר במחסן התחמושת השייך למיליצה עיראקית-שיעית, שתקיפתו לפני כשבועיים מיוחסת לישראל. לדברי העיתונאי שהגיע לזירה, "המקום נהרס לחלוטין"

זמן צפייה: 01:26

כתב רשת BBC, עלי האשם, פרסם היום (שבת) תיעוד מביקורו בבסיס הצבאי "פאלקון" שבדרום בגדד, שהפיצוץ שאירע בו לפני כשבועיים מיוחס לתקיפה של ישראל.

בתמונות שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, ניתן לראות את הנזק הרב וההריסות במקום. "הבסיס נמחק לגמרי", כתב האשם. "חור גדול נפער במרכז הבסיס".

עוד בחדשות 13:

דיווחים בעיראק: מיליציה שיעית יירטה מזל"ט באזור בגדד

דיווחים על תקיפה בעיראק: "פיצוץ במחסן תחמושת מצפון לבגדד"

נזק ברדיוס של 250 מטר: כך נראות תוצאות הפיצוץ בבגדד • תיעוד

 

בפיצוץ, שאירע בביס צבאי השייך למיליצה עיראקית-שיעית הנתמכת על ידי איראן, נהרג אדם ו-29 נוספים נפצעו הערב (שני) מפיצוץ שאירע במחסן תחמושת בבסיס צבאי בדרום מערב בגדד השייך למיליצה עיראקית-שיעית הנתמכת על ידי איראן כתוצאה משריפה.

השריפה גרמה לשיגור כמה מהרקטות, שפגעו בשכונות הסמוכות ופצעו בעיקר ילדים. מקור במשטרה המקומית מסר כי השריפה נגרמה ככל הנראה מרשלנות באחסון הרקטות. בתחילה דווח כי פצמ"רים גרמו לשריפה, אך כאמור הרשויות שללו את הדיווחים.

פיצוץ במחסן נשק בבגדד
פיצוץ במחסן נשק בבגדד | צילום: החדשות 13

שבוע לאחר מכן דיווחו כלי תקשורת בעיראק על פיצוץ נוסף במחסן תחמושת צבאית, השייך למיליציית "הגיוס העממי" הנתמכת על ידי איראן. על פי דיווח לא רשמי, ייתכן כי הפיצוצים אירעו כתוצאה מתקיפה של מזל"טים במקום, ודיווח אחר טען כי מדובר בירי ארטילרי.

גורמים מסרו לרשת "אל-עראביה" כי ישנם הרוגים ופצועים מקרב חברי "הגיוס העממי". אולם, בביקורו במקום, שר ההגנה העיראקי, נג'אח א-שמרי, מסר כי לא היו הרוגים באירוע וכן כי טרם ניתן לקבוע מה גרם לפיצוץ. בסוכנות הידיעות העיראקית דיווחו כי הרשויות מנסות להשתלט על שריפה שפרצה במקום כתוצאה מהפיצוץ.

עשן בשמי בגדד לאחר סדרת פיצוצים
עשן בשמי בגדד לאחר סדרת פיצוצים | צילום: רויטרס

אתמול אישרו גורמים בכירים בארצות הברית ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפות האחרונות בעיראק, כאשר הפציצה כמה יעדים של כוחות פרו-איראניים במדינה.

בין היתר, על פי הבכירים, הופצץ מחסן שמשמש את טהראן להעברת כלי נשק לסוריה. על פי הבכירים מדובר בהתקפות שעלולות לערער את יציבות עיראק, והציב אותה בין ארצות הברית לאיראן, כחלק מהמתיחות בין המדינות. אחד מהגורמים האמריקנים אמר כי "ישראל מתחה את הגבולות עם תקיפותיה בעיראק. הדבר אף עלול להוציא את הכוחות האמריקניים מהמדינה".

כמו כן, גורם מודיעין במזרח התיכון אמר ל"ניו יורק טיימס" כי ב-19 ביולי ישראל תקפה בסיס מצפון לבגדד, ששימש את משמרות המהפכה האיראניים להעברת נשק לסוריה.