איראן מאיימת: "התגובה נגד ישראל לא תהיה במדינה שלישית"

לאחר שנחשף כי ישראל וטורקיה פעלו יחד לסיכול פיגוע נגד ישראלים של כוח קודס, דובר משרד החוץ האיראני אמר כי התגובה נגד ישראל תתבצע על אדמתה ולא על אדמת מדינה אחרת. מוקדם יותר היום, הודיעו באיראן על מותו של עובד נוסף בתעשייה הביטחונית בנסיבות מסתוריות

משמרות המהפכה באיראן
משמרות המהפכה באיראן (ארכיון) | צילום: רויטרס

אחרי שנחשף אתמול כי ישראל וטורקיה סיכלו פיגוע של חוליה של כוח קודס נגד ישראלים בטורקיה, אמר היום (שני) דובר משרד החוץ האיראני כי "התגובה נגד ישראל תהיה בה ולא במדינה שלישית". הדובר אמר את הדברים לאחר שנשאל האם איראן ניסתה לשגר מל"ט בצפון עיראק, לעבר מבנה שקרוב לקונסוליה האמריקנית, אשר לטענתם משמש את המוסד.

מוקדם יותר היום סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה על מותו בנסיבות מסתוריות של מוחמד עבדוס, שעבד בתוכנית התעופה והחלל של איראן. הדיווח על אודות מותו של עבדוס מגיע שעות אחרי שדווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", שציטטה את הודעת משמרות המהפכה, לפיה עלי כמאני, לוחם ביחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה "מת בתאונת דרכים בעיר ח'ומיין שבמזרח איראן". שניהם הוגדרו כשאהידים.

מוחמד עבדוס (מימין) ועלי כמאני, עובדי התעשייה הביטחונית באיראן בנסיבות מסתוריות
מוחמד עבדוס (מימין) ועלי כמאני, עובדי התעשייה הביטחונית באיראן בנסיבות מסתוריות

ברקע הדברים האלו גורם ביטחוני אמר לחדשות 13 כי קיימת "סכנה ברורה ומיידית לחיי ישראלים בטורקיה". בינתיים, נאמר עוד כי בטורקיה ישנן כמה חוליות של כוח קודס האיראני שמנסות לבצע פיגועי חטיפה ורצח נגד תיירים ישראלים ובמערכת הביטחון אף התקיימו דיונים בשאלה האם לבטל טיסות לאיסטנבול ואנטליה. עם זאת, נראה כי המהלך לא צפוי לצאת לפועל בשל שאלת החוקיות.

חייל ב''כוח קודס'' של משמרות המהפכה
חייל ב''כוח קודס'' של משמרות המהפכה | צילום: רויטרס

בסוף החודש שעבר פרסם האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) חידוד לאזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים: "מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם".

על-פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עלייה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.