איראן: "עצרנו מרגלים למען ישראל"; טורקיה: "תפסנו רשת איראנית"

לפי משרד המודיעין האיראני, כוחות הביטחון ברפובליקה האסלאמית עצרו רשת סוכנים שעבדה עבור ישראל. לפי הדיווח, חברי החולייה נתפסו עם אמצעי חבלה וחומרי נפץ ו"תכננו לבצע פעולות טרור". בתוך כך, בטורקיה דווח כי מספר איראנים נעצרו באיסטנבול בחשד שתכננו לפגוע בישראלים. ברשותם נמצאו אקדחים משתיקי קול ומספר מחסניות

זמן צפייה: 02:28

כלי תקשורת באיראן דיווחו היום (שבת) כי כוחות הביטחון שלה עצרו רשת של סוכנים שעבדו עבור ישראל, לפני שאלה הצליחו לדבריהם לבצע חבלה ו"פעולות טרור". הדיווח של משרד המודיעין האיראני הגיע על רקע המתיחות הגוברת סביב תוכנית הגרעין של טהרן.

ערוץ אופוזיציה איראני פרסם: עבריינים שגוייסו ע''י המוסד חקרו איראנים
ערוץ אופוזיציה איראני פרסם: עבריינים שגוייסו ע''י המוסד חקרו איראנים

המשרד מסר בכלי התקשורת באיראן כי "חברי הרשת הזו היו בקשר עם סוכנות הריגול (של ישראל) דרך מדינה שכנה, ונכנסו לאיראן מאזור כורדיסטן (של עיראק) עם ציוד מתקדם וחומרי נפץ חזקים". בתוך כך, בטורקיה דווח כי מספר איראנים נעצרו באיסטנבול בחשד שתכננו לפגוע בישראלים. ברשותם נמצאו אקדחים משתיקי קול ומספר מחסניות.

רק לפני יומיים ערוץ אופוזיציה איראני פרסם כי מספר עבריינים שגוייסו על ידי המוסד חקרו איראנים תחת איומים, וחשף כי הנחקר הוא ידוללה ח'דמתי, בכיר בכוח המגן על המשטר האיראני האיסלאמי, שלכאורה נחקר בנוגע להברחות נשק - ושוחרר.