דיווח: מדען גרעין של משמרות המהפכה נהרג בנסיבות מסתוריות

אחרי שורה של קצינים בכירים נוספים שמצאו את מותם, באיראן מדווחים כי הקצין סעיד סמרדאר מוטלק מת בעיר שיראז שבדרום המדינה. במודעות האבל על מותו היו מי שכינה אותו "שהיד", כאשר לפי דיווחי האופוזיציה האיראנית הוא חוסל - ככל הנראה על ידי גורמים חיצוניים

זמן צפייה: 01:13

עוד מקרה מוות מסתורי באיראן של עוד קצין במשמרות המהפכה שקשור לפרויקט הטילים האיראני. הקצין סעיד סמרדאר מוטלק מת בנסיבות מסתוריות בעיר שיראז שבדרום המדינה. במודעות האבל על מותו, היו מי שכינה אותו "שהיד" כאשר לפי דיווחי האופוזיציה האיראנית, סמרדאר מוטלק חוסל, ככל הנראה על ידי גורמים חיצוניים.

מותו של סמרדאר מוטלק מתווסף לשורה של קצינים בכירים נוספים במשמרות המהפכה, שמצאו את מותם בדרכים מסתוריות. גורמי אופוזיציה איראניים טוענים כי המודיעין של משמרות המהפכה נמצא במבוכה, והוא אינו מודע למתרחש שם, לאחר ניקוי האורוות והטיהורים שנעשו בחודשים האחרונים בשורות הארגון.

Whatsapp Image 2022 03 08 At 2
חלק מהרוגי משמרות המהפכה האיראניים

ברקע, אתמול פורסם באיראן כי נתפסה רשת מרגלים של המוסד, והיום דווח במדינה כי אותם המרגלים שהופעלו על ידי המוסד, ניסו לפוצץ אתרים רגישים באיראן, כולל מתקן "רגיש מאוד" בעיר איספהאן שבמרכז איראן. האיראנים מספרים לעצמם על הצלחות, אם כי הפכו להיות חדירים מאוד לגורמים קיצוניים.

לפי הדיווח מאתמול, כוחות הביטחון האיראניים עצרו רשת של סוכנים שעבדו עבור ישראל, לפני שאלה הצליחו לדבריהם לבצע חבלה ו"פעולות טרור". הדיווח של משרד המודיעין האיראני הגיע על רקע המתיחות הגוברת סביב תוכנית הגרעין של טהרן.

חייל ב''כוח קודס'' של משמרות המהפכה
חייל ב''כוח קודס'' של משמרות המהפכה | צילום: רויטרס

המשרד מסר בכלי התקשורת באיראן כי "חברי הרשת הזו היו בקשר עם סוכנות הריגול (של ישראל) דרך מדינה שכנה, ונכנסו לאיראן מאזור כורדיסטן (של עיראק) עם ציוד מתקדם וחומרי נפץ חזקים". בתוך כך, בטורקיה דווח כי מספר איראנים נעצרו באיסטנבול בחשד שתכננו לפגוע בישראלים. ברשותם נמצאו אקדחים משתיקי קול ומספר מחסניות.

בהקשר זה, לפני כמה ימים פרסם ערוץ אופוזיציה איראני כי מספר עבריינים שגוייסו על ידי המוסד חקרו איראנים תחת איומים, וחשף כי הנחקר הוא ידוללה ח'דמתי, בכיר בכוח המגן על המשטר האיראני האיסלאמי, שלכאורה נחקר בנוגע להברחות נשק - ושוחרר.