איראן: "הקצין היה שנים תחת מעקב, ננקום בישראל"

מפקד משמרות המהפכה של איראן, גנרל חוסיין סלאמי, ביקר אצל משפחתו של גנרל חסן סיאד חודאי: "הוא חוסל על-ידי ישראל לאחר שהיה נתון במשך שנים תחת מעקב. ננקום את מותו"

זמן צפייה: 11:13

זעם באיראן: מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי, אמר אתמול (ראשון) בביקור אצל משפחתו של הקצין אשר חוסל בשבוע שעבר, כי "הקצין במשמרות המהפכה, קולונל חסן סיאד חודאי, חוסל על ידי ישראל לאחר שהיה נתון במשך שנים תחת מעקב. איראן תנקום על חיסולו".

מפקד משמרות המהפכה בביתו של הקצין שחוסל
מפקד משמרות המהפכה בביתו של הקצין שחוסל | צילום: סוכנות ''תסנים''

עוד אמר, כי "האויב מהבית הלבן ותל אביב עקב במשך חודשים ושנים אחר השהיד מבית לבית, סמטה לסמטה, עד שהצליח להרוג אותו. האויב רואה בחיסולו ניצחון, והדבר מעיד על גדולתו של השהיד".

כזכור, בשבוע שעבר, אחרי חיסולו של הקצין הבכיר במשמרות המהפכה, שלפי הערכות עומד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים בעולם, דיווחה רשת אל-ג'זירה מפי מקור איראני כי הפעולה היא "חציית קו אדום שישנה משוואות רבות". עוד אמר המקור: "האחראים לפעולה ישלמו מחיר יקר".

סייד חודאיי קצין בכיר משמרות המהפכה איראן חיסול ישראל
הלוויית הבכיר האיראני בטהרן בתחילת השבוע | צילום: רויטרס

בחדשות 13 פורסם כי חודאי שלח, בין היתר, את מנסור רסולי להתנקש בקונסול הישראלי באיסטנבול. רסולי, סוחר סמים איראני, נעצר ונחקר לאחרונה באיראן, והודה בחקירתו כי פעל מטעם הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה, "כוח קודס", במטרה להתנקש במספר גורמים מערביים באירופה. חקירת המתנקש התבצעה על ידי המוסד בביתו על אדמת איראן ובסיומה הוחלט לשחררו ולא לחטוף אותו. רסולי נשמע בהקלטה מודה שפעל בשליחות איראן ומשמרות המהפכה.

במקביל, האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי פירסם היום חידוד אזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים: "מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם".