שב"כ חשף: רשת איראנית שפעלה בפייסבוק וניסתה לגייס ישראלים לטרור

מפעיל איראני יצר פרופיל פיקטיבי בפייסבוק שבו הוצגה בחורה יהודיה צעירה עם קשרים ועסקים בישראל. מאחורי הפרופיל היה מפעיל איראני שניסה לגייסם לאיסוף מודיעין ולפעילות טרור. בנוסף, הוא ניסה לפרסם "פייק ניוז" שיפגע ביחסי ישראל-רוסיה

פרופיל איראני פיקטיבי בפייסבוק תחת השם "שרה פופי"

רשת איראנית שפעלה בחודשים האחרונים לאיתור וגיוס אזרחים ישראלים נחשפה על ידי שב"כ - כך הותר היום (שני) לפרסום. לפי שירות הביטחון הכללי, מפעיל איראני יצר קשר עם ישראלים באמצעות פרופיל פיקטיבי בפייסבוק תחת השם "שרה פופי", שהציגה עצמה בתור בחורה יהודיה צעירה שלה קשרים ועסקים בישראל.

תוך זמן מה, הפרופיל הפיקטיבי צבר מאות חברים שמרביתם מישראל, שלאחר יצירת הקשר הראשוני בפייסבוק, הוא המשיך לאפליקציית ווטסאפ. זאת, כחלק משיטה של ארגוני הטרור והמודיעין האיראני לגייס פעילים בישראל.

פרופיל איראני פיקטיבי בפייסבוק תחת השם ''שרה פופי''
פרופיל איראני פיקטיבי בפייסבוק תחת השם ''שרה פופי''

לפי שב"כ, המפעיל האיראני, באמצעות הפרופיל הפיקטיבי "שרה פופי", ביקש מפעילים שהצליח לגייס בישראל, ללא הידיעה כי מולו פועל שב"כ, לאתר מידע על ישראלים שמעניינים את המודיעין האיראני. בתוך כך, ביקש המפעיל האיראני מהמופעל הישראלי לכאורה לאסוף מידע על ישראלים ובחן את נכונותו לפגוע בהם - על ידי הפעלת לחץ והבטחת כספים בסך של אלפי דולרים. לעיתים אף נעשה ניסיון שימוש במניפולציות רגשיות ורומנטיות. בין היתר, המפעיל האיראני העביר לפעיל הישראלי שגייס לכאורה כספים באמצעו ביטקוין.

כמו כן, המפעיל האיראני מאחורי פרופיל הפייסבוק השתמש בסיפור כיסוי עיסקי כדי להטיל משימות שונות, למשל כשביקש לנקום במי שחייבים לו כספים, לפגוע ביריבים אישיים ואף רצון לפגוע באופן כללי בלהט"בים. בנוסף, על רקע הלחימה בין רוסיה ואוקראינה, פעל המפעיל האיראני מול המופעל הישראלית לכאורה להוציא לפועל פרסום חוצות מסית כנגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זאת, במטרה לפגוע ביחסי ישראל-רוסיה. עוד ניסה המפעיל האיראני לאסוף מודיעין ולפגוע בנציגי חברות עסקיות ודיפלומטים של מדינות ערביות הפועלים בישראל.