דובר צה"ל: "ערוכים לשבוע של לחימה, אם נוכל לקצר – נקצר"

היום השני למבצע "עלות השחר": תא"ל רן כוכב עדכן כי עד כה נורו 160 רקטות מעזה, מתוכם 60 שלא חצו לישראל או נפלו בים ועוד 60 יורטו. בעזה נהרגו כ-10 בני אדם והותקפו עשרות מטרות של הג'יהאד האיסלאמי

זמן צפייה: 08:10

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, עדכן הבוקר (שבת) על פעולות הצבא ביום השני למבצע "עלות השחר" שיצא אתמול לדרך. לפי כוכב, עשרות מטרות של הג'יהאד האיסלאמי הותקפו על ידי מטוסי קרב, מסוקים ומל"טים חמושים.

בין היתר הותקפו 6 סדנאות לייצור אמל"ח, שש עמדות תצפית שהותקפו על ידי טנקים ושלושה מחסני רקטות. לפי דו"צ, כ-10 בני אדם נהרגו בעזה, בהם שניים או שלושה בלתי מעורבים וישנם כ-80 פצועים.

שיגורי הרקטות מלב רצועת עזה
שיגורי הרקטות מלב רצועת עזה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

עוד מסר דובר צה"ל כי כ-160 רקטות נורו, מתוכם כ-130 חצו. 30 רקטות התפוצצו בשטח עזה ועוד כ-30 נפלו בים. מערכת כיפת ברזל יירטה כ-60 רקטות עם 95 אחוזי הצלחה ביירוט.

במקביל, צה"ל פעל הלילה בשטחי יהודה ושומרון ועצר כ-20 פעילי ג'יהאד איסלאמי. "אנחנו כרגע לא מנהלים משא ומתן ונערכים לשבוע של לחימה", אמר תא"ל כוכב. "כך הגדיר לנו הדרג המדיני. אם נוכל לקצר – נקצר".

פעילות צה''ל ביו''ש בלילה הראשון למבצע עלות השחר
פעילות צה''ל ביו''ש בלילה הראשון למבצע עלות השחר | צילום: דובר צה''ל

עוד הוא אמר כי "הג'יהאד האיסלאמי פחות מאורגן. הוא חטף מכה רצינית במבצע שומר החומות. יש כאן מסר אזורי לכל ארגוני הטרור של איכות המודיעין שלנו. אם נידרש, תייסיר ג'עברי לא המטרה האחרונה שלנו נגד הג'יהאד האיסלאמי".