המתיחות בדרום: שריפה פרצה בשער הנגב - כתוצאה מבלון תבערה

הבלון שהופרח מרצועת עזה גרם לדליקה בשדה שלף שבמועצה האזורית • צה"ל על הפיגוע בעוטף: אירוע חמור שיכול היה להימנע, המחבל חצה את הגדר באזור שבו היא נפגעה מפצמ"ר ולא זוהה על ידי התצפית

בלוני תבערה בדרום
בלוני תבערה בדרום | צילום: ביטחון שער הנגב

בלון תבערה שהופרח היום (שני) משטח רצועת עזה גרם לשריפה בשדה שלף שבשטח המועצה האזורית שער הנגב. זאת, כשבוע וחצי בלבד לאחר תום מבצע "שומר החומות". כוחות הכיבוי שהגיע לזירה השתלטו על האש, לא היו נפגעים בנפש.

בתוך כך, צה"ל פרסם את תחקיר פיגוע הדקירה שאירע אתמול בעוטף עזה, שבו נפצע קל רבש"צ של אחד היישובים. מהתחקיר עלה כי המחבל חצה את גדר המערכת באזור שבו היא נפגעה מפצצות מרגמה במהלך מבצע "שומר החומות". החשוד לא זוהה במהלך חציית הגדר על ידי התצפית שבמקום. בצה"ל מודים היום כי מדובר באירוע חמור שהיה יכול להימנע בידי גורמי ההגנה השונים.

בד בבד, בעקבות הפיגוע, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הנחה להחזיר מיידית לרבש"צים מהדרום, שנשקם הוחרם, את כלי הנשק. כמו כן, הנחה כי בכל מקרה שבו נסגר תיק נגד רבש"צ בגין חוסר אשמה, הנשק יוחזר באופן מיידי - כך פורסם הערב בחדשות 13.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סינוואר: מוכנים למו"מ רציני ומהיר עם ישראל על חילופי שבויים

לפיד: "מקווה להודיע על הקמת ממשלה לפני יום רביעי"

ישועה על יחסיו עם הרצוג: "רציתי לאזן את העוול שגרמנו לו"

המועצה האזורית אשכול
חשד לניסיון פיגוע במועצה האזורית אשכול | צילום: נאור אואקרט

כזכור, מי שזיהו את החשוד שחדר ליישוב היו כמה תושבים, שדיווחו על כך לרבש"צים. הם פתחו בסריקות וכאשר איתרו את המפגע - ירו בו בפלג גופו התחתון ונטרלו אותו. במגע בין המחבל לאנשי הביטחון, אחד מהרבש"צים נדקר וכאמור נפצע קל.

בהודעה שנמסרה מטעם המועצה האזורית אשכול לתושבים, נכתב: "לפני זמן קצר איתרו ותפסו אנשי הביטחון של אשכול חשוד חמוש בסכינים באזור חבל שלום. החמוש נוטרל וכעת מתבצעות סריקות נוספות בכל אזור החבל. עד לגמר הסריקות, תושבי כל יישובי חבל שלום מתבקשים להישאר בבתים".