הורי לוחם מג"ב שנפצע אנושות בגבול עזה: "היה כאן מחדל"

בביה"ח ממשיכים להיאבק על חייו של בראל שמואלי, מסתערב מג"ב שנפצע אנושות מירי מטווח אפס בעימותים בגבול רצועת עזה. הוריו זועמים: "איך הם נצמדים לחיילים וההוראות הן לא לירות?"

זמן צפייה: 04:47

יוסי וניצה, הוריו של לוחם מג"ב שנפצע באורח קשה ברצועת עזה, בראל שמואלי ב- ה-21, הגיבו היום (ראשון) לאירועים שהיו אתמול על גדר הרצועה ואמרו: "היה כאן מחדל, איך הם נצמדים לחיילים וההוראות הן לא לירות?". בשעה זו בראל מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע שם הוא מורדם ומונשם ועדיין נשקפת סכנה לחייו.

הוריו מתחו ביקורת על התנהלות צה"ל והעלו שאלות קשות. "איך נותנים להם להגיע כל כך קרוב לחיילים? אלה הוראות הפתיחה באש. איך הם הגיעו לגדר, ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה בתגובה לפציעת לוחם מג"ב

בעקבות מחאת הנכים: נחסם מחלף הסירה ביציאה מהרצליה

ארה"ב: סופת ההוריקן "הנרי" הגיעה למדינת ניו יורק ולניו ג'רזי

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2108221118' autoplay='0' credit='' desc='יוסי שמואלי, אביו של בראל' poster='' kid='1_5ebalcy5' duration='87']

בהמשך ביקש אביו, יוסי, שיתפללו לשלומו של בראל, בנו היחיד: "שכל עם ישראל יתפלל לשלומו, לפחות שיחיה, אני לא רוצה יותר מזה. שבורא עולם ייתן לו לחזור לרגעים נורמלים. המצב שלו גרוע מאוד".

רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה, ד"ר עמית פרנקל, עדכן כי מצבו של בראל נותר קשה והוא מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2108221422' autoplay='0' credit='דוברות סורוקה' desc='ד"ר עמית פרנקל על מצבו של בראל' poster='' kid='1_r4yk04n8' duration='30']

גם ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה למקרה, "אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה ותפילה לרפואתו של לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדירה שמואלי. בנט הזהיר כי "נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמינו ובאזרחי ישראל".

תקיפת צה''ל ברצועה הלילה
תקיפת צה''ל ברצועה הלילה

מפקד יחידת המסתערבים במגב דרום, סגן ניצב ק' אמר כי "אתמול היחידה נערכה לביצוע פעולה בחלק הצפוני של הרצועה לפעילות נגד מפרי סדר ונגד כאלה שמנסים לחצות את הגבול. היחידה נערכה עם כוחות צלפים וכוחות נוספים. בראל הוא מלח הארץ, לוחם מקצועי, שסיים את הטירונות כמצטיין. הוא היה אמור להשתחרר בעוד חודשיים ולהתגייס לקבע. אנחנו מפיקים לקחים מהאירוע. בסוף מדובר באלפים, ביניהם ילדים נשים ומבוגרים. הכוחות לא זיהו את החמוש, בראל פעל כגיבור שנלחם בשטח ומנע בגופו חדירה לישובים".

סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב, הוא צלף ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. הוא ככל הנראה נפצע כאשר במהלך התפרעויות על הגדר ירה פלסטיני באקדח מבעד לחרך בחומה.

פלסטיני מכוון אקדח ויורה לתוך חרך ירי
פלסטיני מכוון אקדח ויורה לתוך חרך ירי במהלך ההתפרעויות סמוך לגדר

כזכור, אתמול אחר הצהריים החלו התפרעויות של פלסטינים שניסו לטפס על גדר הגבול עם ישראל. כ-100 פלסטינים התקדמו לאזור מעבר קרני בצפון הרצועה וצה"ל בתגובה השתמש בגז מדמיע וכדורי גומי. לפי דיווחים פלסטיניים כ-20 מהמתפרעים נפצעו. בעקבות השלכת מטעני חבלה בידי המתפרעים, צה"ל השתמש גם בירי חי של צלפים.