צה"ל חשף מפעל נשק ענק בחברון

כוחות צה"ל חשפו מפעל לייצור אמל"ח במרתף מתחת לבניין מגורים - מהגדולים שאותרו אי פעם בשטחים. צפו בתיעוד

פעילות כוחות צה"ל במחסן הנשק

הותר לפרסום: במבצע לילי של כוחות צנחנים, שריון והנדסה בחברון חשפו הלוחמים מפעל לייצור אמצעי לחימה - אחד הגדולים שנמצאו בשטחים. המפעל אותר בלילה (שני) בעקבות עבודה מודיעינית של השב"כ, שהובילה לפעילות של חטמ"ר יהודה,. המפעל אותר במרתף בית מגורים שמעליו גרות מספר משפחות: במתחם נמצאו 15 מחרטות וחלקים שונים לייצור רובים.

הלוחמים מצאו במקום עשרות קנים של נשק מאולתר מסוג "קרלו" ותחמושת רבה. במפעל נמצאו גם חלקים ומכלולים לייצור רובי M-16. ההערכה היא כי מדי לילה עבדו במקום בין 10-15 אנשים בייצור סדרתי של כלי נשק מסוגים שונים, לרבות מקלעים כבדים.

הנשק הרב שנתפס במקום (דו''צ)
הנשק הרב שנתפס במקום (דו''צ)

כמו כן נתפס נשק צלפים רוסי שמסוגל לפגוע במדויק בטווח של 600 מטרים. המפעל הוקם באזור התעשייה אל-פאח, שממוקם כקילומטר וחצי ממפקדת החטיבה המרחבית ומהיישוב היהודי בחברון.

בעל המפעל ובנו נעצרו על ידי הכוחות וסיפרו תחילה כי הם מייצרים חלקים לכלים חקלאיים, אך הממצאים החד-משמעיים מוכיחים אחרת. בשלב זה מתקיים מאמץ מודיעיני לחשוף ולעצור את כל מי שעבד במפעל. טרם התברר האם המפעל הונחה והוכוון על ידי גורמי טרור או מקור פרנסה למשפחה שמכרה את כלי הנשק לכל המרבה במחיר.

הציוד הוחרם, בעל המפעל נעצר (דו''צ)
הציוד הוחרם, בעל המפעל נעצר (דו''צ)
אחת התפיסות הגדולות בשנה האחרונה (דו''צ)
אחת התפיסות הגדולות בשנה האחרונה (דו''צ)

"רמת דיוק גבוהה מאוד"

הגורמים שבחנו את כלי הנשק שיוצרו במקום סיפרו כי רמת הדיוק שלהם גבוהה מאוד. צה"ל תפס את הציוד, שכלל: 15 מחרטות לייצור נשק, 70 קנים, מאות בתי הדקים, עשרות קפיצים מסוגים שונים, מאות סוגי תחמושת, 60 חלקי מכלול, עשרות סלילים, חמש מחסניות, שש ידיות נשקים וגם נשק M-16 בייצור עצמי.

בחודש האחרון פשטו כוחות צה"ל במרחב חברון על כ-25 יעדים חשודים כמייצרי נשק. הלילה, נחשף המפעל הגדול ביותר שאותר לאחרונה.

חלק ממצאי הפשיטה (דו''צ)
חלק ממצאי הפשיטה (דו''צ)

בצה"ל הדגישו כי בתקופה האחרונה מתנהל מאמץ מבצעי מרוכז במרחב העיר חברון לעצור ולהחרים מחרטות המייצרות נשק - כמו גם כספים שמזינים את הטרור. "מדובר בפעילות נוספת המתווספת למאות פעילות בשנה האחרונה, בה ניהל צה"ל את המערכה באמצעי הלחימה באזור יהודה ושומרון, ובמסגרתה נתפסו 40 בתי מלאכה לייצור נשק ולמעלה מ-420 נשקים".

ניר דבורי השתתף בהכנת הידיעה.