צה"ל הרס בתי שני מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע בדולב

לוחמי צה"ל נכנסו לרמאללה ולביר זית והרסו את בתיהם של וליד חנאתשה וויזן מגאמס, שהיו מעורבים בפיגוע במעיין שבו נרצחה רנה שנרב. התפתחו עימותים אלימים בין עשרות פלסטינים לחיילים

זמן צפייה: 00:25

כוחות צה"ל נכנסו הלילה (חמישי) לעיירה ביר זית ולרמאללה והרסו את בתיהם של שני מחבלים, וליד חנאתשה ויזמן מגאמס, שהיו מעורבים בפיגוע הטרור במעיין בדולב באוגוסט אשתקד - כך לפי צה"ל.

מדיווחים פלסטינים עלה כי הכוחות נכנסו לעיירה הסמוכה לרמאללה עם כלי הנדסה כבדים, ואת בית המחבל שמתגורר ברמאללה הרסו באופן ידני. במקום התפתחו עימותים בין עשרות פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לבין לוחמי צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.  הפלסטינים דיווחו כי שני צעירים פלסטיניים נפגעו מירי כדורי גומי.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-0503200910' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד צה"ל של הריסת בתי המחבלים' kid='1_1kbkormh' duration='57'']

הריסת בתי מחבלים
הריסת בתי מחבלים

שר הביטחון, נפתלי בנט, שוחח עם הוריה של רנה שנרב: "היום באנו חשבון עם המחבלים המתועבים שרצחו את רנה שנרב. אנו חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי, ולא נפסיק לרדוף אחרי מי שרוצה ברעתנו. מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה. דם יהודי אינו הפקר".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-202035736' autoplay='0' credit='' desc='זריקת בקבוקי תבערה על כוחות צה"ל לאחר הריסת בית המחבלים' kid='1_g0m0yziq' duration='19'']

הריסת בתי מחבלים ברמאללה
הריסת בתי מחבלים ברמאללה | צילום: חדשות 13

איתן שנרב, אביה של רנה שנרב שנרצחה בפיגוע, אמר לאחר הריסת בתי המחבלים: "מאוד שמחים שיש הרתעה ושבאמת זה מתבצע בפועל. אנחנו מודים לכוחות הביטחון. אנחנו רואים שהם מפחדים על הבתים ולא סתם הם פונים לבג"צ. שר הביטחון נפתלי בנט התקשר אליי ואמר לי שהוא שמח להגיד לי שהרסו את בתי המחבלים ולא נוותר לאף אחד ולא נשקוט עד שתיהיה הרתעה. עברה חצי שנה (מאז הרצח) והזיכרון מאוד חזק ומאוד קשה. מתגעגעים כל הזמן אבל ממשיכים קדימה. אנחני נאבקים על נושא ההרתעה ועל נושא הכספים למחבלים. חייבים הרתעה למחבלים שינסו לרצוח ילדים אחרים".

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא

כזכור, לפני כחודשיים הודיע צה"ל למחבלים וליד חנאתשה ויזמן מגאמס, שהיו חלק מהחוליה שהניחה את מטען החבלה במעיין דני ליד דולב ורצחה את רנה שנרב, כי ביתם ייהרס. לפני כחודש צה"ל הודיע כי ביתו של קסאם שבלי, מחבל שהשתתף גם הוא בפיגוע, ייהרס גם הוא. הודעה על הכוונה להרוס את הבית נמסרה למשפחתו.

לפני כשלושה חודשים סאמר ערביד, ראש החולייה שביצעה את הפיגוע, השתחרר מבית החולים בירושלים ועבר לחקירה בשב"כ.