לאחר ירי הרקטה: צה"ל תקף ברצועה, אזעקות שווא נשמעו בעוטף

לאחר פגיעת רקטה בעיר שדרות תקף בתגובה חיל האוויר אתר תת-קרקעי לייצור רקטות - טיל נ"מ נורה לעבר מטוס צבאי ותקיפה נוספת בוצעה בתגובה. אזעקות רבות נשמעו בעוטף עזה אך הן ככל הנראה נגרמו מזיהוי לא נכון של קליעים ושיגור כושל של רקטה

זמן צפייה: 06:17

לאחר ירי הרקטה אמש לעבר שדרות, צה"ל תקף הלילה (חמישי) מתחם תת-קרקעי ברצועת עזה. זמן קצר לאחר מכן נשמעו 4 אזעקות בשדרות ובעוטף עזה - אך לפי בדיקה מאוחרת יותר הן היו אזעקות שווא שנגרמו על ידי ירי קליעים וזיהוי שגוי של כיפת ברזל. לאחר מכן זוהה שיגור כושל של רקטה שנפל בשטח הרצועה.

במהלך התקיפה, של מתחם ייצור רקטות תת-קרקעי, טיל נ"מ נורה לעבר מטוס חיל האוויר ובתגבוה הותקף מתחם חמאס נוסף ברצועה. ארבעת האזעקות שנשמעו בעוטף, כאמור, היו זיהויים לא נכונים ומדובר צה"ל נמסר כי האירוע יתוחקר. לקראת הבוקר זוהה שיגור כושל שנחת בשטח הרצועה.

Whatsapp Image 2022 04 21 At 0
הרקטה שנפלה בשדרות

שישה בני אדם נפגעו קל כתוצאה מחבלות בדרך למרחב המוגן ומהתקפי חרדה וטופלו על ידי צוותי מד"א. ארבעה מהם פונו להמשך טיפול רפואי, מהם שניים שנחבלו בדרך למרחב המוגן ושניים שלקו בהתקף חרדה. שני נפגעים נוספים שנחבלו קל ולאחר טיפול במקום לא נזקקו לפינוי.

רסיסים במבנה בשדרות
רסיסים במבנה בשדרות | צילום: דוברות עיריית שדרות

כאמור, אמש נפלה רקטה בעיר שדרות ופגעה בסמוך לבית. השיגור לא זוהה על ידי כיפת ברזל. אין נפגעים בגוף כתוצאה מהירי, אך נגרם נזק בבית בעיר וכוחות המשטרה טיפלו ברסיסים שפגעו במבנה.

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, הגיע לזירה ואמר: "כולנו זוכרים את הירי בצוהרי היום לפני חצי שנה שנותר ללא תגובה של ישראל. עכשיו אני מצפה מראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט שלא יכילו את הירי הזה שבנס נגמר ללא נפגעים. תושבי שדרות והעוטף ראויים לחגוג את חול המועד ושביעי של פסח בשמחה ובבטחה כמו כל עם ישראל והתפקיד של הממשלה לדאוג שזה יקרה".