צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה בתגובה לפציעת לוחם מג"ב

מטוסי קרב תקפו מחסני נשק ואמל"ח של חמאס בתגובה לאירועים על הגדר, בתים בשדרות נפגעו כתוצאה מירי מקלעים. בראל שמואלי הוא לוחם מג"ב שנפצע, הוא במצב אנוש ונשקפת סכנה לחייו

זמן צפייה: 02:19

חיל האוויר תקף הלילה (ראשון) באמצעות מטוסי קרב ארבעה אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לפציעת לוחם מג"ב במהלך הפרות הסדר האלימות שהתקיימו אמש בצפון רצועת עזה בסמוך לגבול עם ישראל. צה"ל הודיע כי "ימשיך ויגיב בתקיפות נגד טרור היוצא מרצועת עזה ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה".

בתוך כך, הותר לפרסום שמו של לוחם מג"ב שנפצע אמש באורח אנוש - סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב. שמואלי צלף ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע ובשלב עדיין נשקפת סכנה לחייו והוא מאושפז במצב אנוש ביחידה לטיפול נמרץ. בצה"ל מעריכים כי הלוחם נפגע כתוצאה מירי אקדח שתועד ובוצע לעברו מחרך ירי על ידי מתפרע פלסטיני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: מחר נודיע על מועד פתיחת הלימודים בגנים והיסודיים

גנץ: "לא פוסל דחייה מסוימת בשנת הלימודים"

הסיבה לנסיעת מיכאלי לארה"ב: הפכה לאם בהליך פונדקאות

לוחם מג''ב בראל שמואלי
לוחם מג''ב בראל שמואלי

בנוסף, מספר בניינים בשדרות נפגעו מירי מקלעים, שנורה מהרצועה על מטוסי חיל האוויר. לא היו נפגעים בנפש אך נגרם נזק לרכוש. בצה"ל החליטו במהלך הלילה לתגבר את הכוחות באוגדת עזה והיום יגיעו לוחמי יחידת מגלן וכן עוד לוחמים מבה"ד 1 לרצועה. כמו כן, צה"ל נערך לאפשרות של ירי רקטות מרצועת עזה ופרס סוללות כיפת ברזל נוספות באזור הדרום.

שדרות עזה ירי מקלעים
בית בשדרות שנפגע מקליע הלילה

כזכור, אתמול אחר הצהריים החלו התפרעויות של פלסטינים שניסו לטפס על גדר הגבול עם ישראל. כ-100 פלסטינים התקדמו לאזור מעבר קרני בצפון הרצועה וצה"ל בתגובה השתמש בגז מדמיע וכדורי גומי. לפי דיווחים פלסטיניים כ-20 מהמתפרעים נפצעו. בעקבות השלכת מטעני חבלה בידי המתפרעים, צה"ל השתמש גם בירי חי של צלפים.

אמש דיווחו הפלסטינים כי המחבל שירה בלוחם מג"ב הסגיר את עצמו לידי חמאס. בנוסף, בתיעוד שפורסם אתמול, נראים מתפרעים פלסטינים כשהם מנסים לגנוב נשק מחייל צה"ל, בצה"ל בודקים את האירוע.

פלסטיני מכוון אקדח ויורה לתוך חרך ירי
פלסטיני מכוון אקדח ויורה לתוך חרך ירי במהלך ההתפרעויות סמוך לגדר

בהמשך לאירוע, המפכ"ל, יעקב שבתאי, מסר הערב כי "האירועים בגבול רצועת עזה מזכירים לנו את האתגרים הגדולים עמם מתמודדים שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל בכל הגזרות בהן הם פועלים". עוד הוסיף שבתאי כי "לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה המפגעים".

צה''ל תקיפה עזה
יעד התקיפה בעזה הלילה | צילום: דובר צה''ל

צה''ל תקיפה עזה
יעד התקיפה בעזה הלילה | צילום: דובר צה''ל