דיווחים פלסטינים: צה"ל עצר חבר בחוליית הפיגוע במעיין בדולב

לפי הדיווחים, כוחות מיוחדים נכנסו לרמאללה לטובת מעצרים של פעילי החזית העממית הקשורים לתשתית שביצעה את הפיגוע, שבו נרצחה רנה שנרב. תיעוד: תושבי המקום יידו אבנים על החיילים

זמן צפייה: 00:25

כוחות מיוחדים של צה"ל נכנסו הלילה (חמישי) לרמאללה לטובת מעצרים של פעילי החזית העממית לשחרור פלסטין הקשורים לתשתית שביצעה את הפיגוע במעיין דני הסמוך לדולב, שבו נרצחה רנה שנרב - כך לפי דיווחים פלסטינים. עוד דווח כי נעצר חבר נוסף בחולייה שביצעה את הפיגוע. על פי תיעודים מהמקום, המעצרים לוו בעימותים עם כוחות הביטחון וכללו ידויי אבנים לעברם. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. מדיווח נוסף עולה כי צה"ל עצר אסיר משוחרר בשם ווליד מחמד חנאתשה בביתו בשכונת א-טירה. על פי הפרסומים, מדובר בפעיל בכיר בחזית העממית.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191003-0354' autoplay='0' credit='' desc='ידוי אבנים לעבר כוח צה"ל ברמאללה ' kid='1_7dr29tib' duration='16'']

Whatsapp Image 2019 10 03 At 0
כוחות צה''ל במעצרים ברמאללה

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בשל אשפוזו: משרד המשפטים בודק את חקירת רוצח רנה שנרב

לציון יום הולדתה של רינה שנרב: חברותיה יערכו ערב התרמה לזכרה

איתן שנרב השתחרר מביה"ח: "מודה לעם ישראל שעטף אותנו"

כזכור, סאמר ערביד, ראש חוליית המבחלים שאחראית לפיגוע, התמוטט בזמן שנחקר בשב"כ - פחות מיממה אחרי תחילת חקירתו. הוא אושפז ביום חמישי במצב אנוש כשסכנה נשקפת לחייו. לפני שהתמוטט, הוא לא הכחיש את המיוחס לו וכעת נבדקת האפשרות שהפציעה שלו קרתה בכלל במהלך המעצר, שאשתו של ערביד הגדירה כאלים מאוד.

מצבו של ערביד השתפר, ובית המשפט הצבאי בכלא עופר קבע אתמול כי בשל כך ייתכן והוא יוכל לשוב לחקירת שב"כ כבר בימים הקרובים. ערביד, שגם היה מהנדס המטענים, נחקר בשב"כ עם היתרים משפטיים מיוחדים לאחר שבמערכת הביטחון הבינו כי בידי החוליה מטען נוסף לפיגוע נוסף.

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2
סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב

נוסף לכך, בית המשפט הצבאי דחה את בקשת סנגוריו של ערביד לשחרורו ממעצר, ונקבע כי הוא יישאר במעצר עד לדיון הבא בעניינו שיערך ביום שישי. הדיון ייערך בדלתיים סגורות ובהיעדרו של ערביד, שכן הוא עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנחקר בשב"כ.

ביום שני, הרשימה המשותפת שלחה מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו ביקשה לפתוח בחקירה מיידית לנסיבות פציעתו של ערביד, שאושפז במצב אנוש לאחר חקירתו בשב"כ.

במכתב טענה הרשימה המשותפת כי סאמר ערביד נעצר ביום רביעי שעבר במצב בריאותי טוב ובמהלך החקירה הוא עונה באכזריות עד שאושפז בבית חולים במצב אנוש. חברי הרשימה המשותפת דרשו כי היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את הדיווחים לפיהם שב"כ קיבל אישור ממשרד המשפטים להשתמש בעינויים שלא כחוק נגד ערביד.