נמשך המצוד אחר המחבלים מגוש עציון: "פלסטיני נעצר בבית פג'אר"

צה"ל ממשיך בסריקות באזור חברון ובעיירה הסמוכה לבית לחם, ולפי דיווחים פלסטיניים עצר אדם והחרים את רכבו. במערכת הביטחון מעריכים כי הם אינם קשורים לפיגוע

זמן צפייה: 07:24

צה"ל ממשיך הערב (שישי) בסריקות ובסיורים בניסיון לאתר את המחבלים מהפיגוע בגוש עציון, שבו נרצח דביר שורק. הכוחות מבצעים סריקות באזור חברון בחלחול, כפר בית ענון, בית אומאר ואל-ערוב, ובאזור בית לחם, בבית פג'אר, שם לפי דיווחים פלסטיניים נעצר אזרח פלסטיני, עמאר מנסור סוואבתה, בן 29. במערכת הביטחון מעריכים כי הרכב והעצור אינם קשורים לפיגוע.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על המשך החיפושים: "גם היום ממשיכים כוחות הביטחון וצה"ל במצוד אחר החוליה שביצעה את הפיגוע שבו נרצח רב"ט דביר שורק ז"ל. אף אחד לא חסין ואף מחבל שפל לא יחמוק מזרועותיה של מערכת הביטחון ועם כולם ימוצה הדין. אני מחזק את ידי כוחותינו הפועלים בגזרה ושולח שוב את תנחומיי למשפחת שורק".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190809-1641' autoplay='0' credit='' desc='רכב מוחרם בבית פג′אר' kid='1_zrjlepqj' duration='36'']

מוקדם יותר הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תפיסתם היא עניין של זמן. בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו אמר: "אנחנו הולכים לתפוס את המרצחים האלה. לפי דיווח שקיבלתי לפני שעה קלה משב"כ אנחנו בדרך לשם. זה לא ייקח הרבה זמן".

בתוך כך, גורמי ביטחון פלסטינים מעריכים כי המחבלים שדקרו למוות את דביר יהודה שורק מסתתרים באזור חברון ומקבלים סיוע מתושבים מקומיים. כמו כן, מעריכים הגורמים כי הפיגוע תוכנן על ידי יותר מאדם אחד, במטרה מכוונת לפגוע בתושבי גוש עציון.

C847552a 0273 4f83 9364 3e2439
מנסור סוואבתה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190809-1801' autoplay='0' credit='' desc='כוחות צהל בסריקות אחר המחבלים' kid='1_j4llmsfi' duration='22'']

אביו של החייל, יואב שורק, אמר הבוקר כי "אני מקווה שזה כמו שאני מדמיין את זה - שהוא הלך לתומו והותקף מאחור ולא הספיק לראות את הפרצוף ואת הרשע בעיניים, והוא עלה בטהרה". עוד הוסיף: "סיפרו לנו כי התקופה האחרונה שלו הייתה של רוממות רוח, הוא למד הרבה והתפתח ושמח במה שהוא עושה. אני מקווה שהוא עלה השמיימה לא מתוך מאבק שנכשל בסופו של דבר".

רכב שהוחרם בבית פג'אר

"אני לא אוהב את השיח של 'תגובות הולמות' כי אני לא חושב שהקורבניות היא זו שצריכה להוביל את המפעל שלנו פה", הוסיף יואב. "את המקום הזה צריך להסדיר - כי צריך להסדיר אותו. לא כי מישהו מת. אנחנו לא צודקים כי אנחנו מסכנים. דביר נולד פה לפני 19 שנה, אז המקום הזה לא היה מוסדר, ועדיין הוא לא מוסדר. זו פחדנות ועצלנות שבסופו של דבר שייכת לדרגים הכי גבוהים של מדינת ישראל שמהססים ומסתבכים. זה שמישהו נרצח, זו טרגדיה - ולא מנוף למשהו אחר".

Whatsapp Image 2019 08 08 At 2
ביקור המפקדים באיו''ש לאחר הפיגוע בגוש עציון