צה"ל ממשיך לתקוף: סיכל חוליות נ"ט ומשגרי רקטות לפני ירי

נמשכים השיגורים לעבר הדרום • דיווח במצרים: הושגה התקדמות במו"מ להפסקת אש • רה"מ: בכירי חמאס לא יימלטו מנחת זרוענו • מפגינים מלבנון חצו את הגבול - והורחקו • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 02:08

מבצע "שומר החומות": גם הבוקר (שישי) צה"ל הוסיף לתקוף ברצועה, והצליח לסכל כמה חוליות של משגרי רקטות בעת שהתכוננו לשגר טילים מעזה לעבר ישראל. לצד זאת, נמשכים השיגורים ליישובי הדרום והעוטף, ואזעקות נשמעות לסירוגין משעות הבוקר באשדוד, אשקלון, עוטף עזה ובאר שבע - שם נגרמה הפסקת חשמל בעקבות הירי. רקטות נפלו באזור באר שבע ובמועצה האזורית אשכול, ובית בשדרות נפגע מרקטה. אין נפגעים אך נגרם נזק לרכוש. המשפחה שביתה נפגע לא הייתה בבית כי זו הפעם השנייה השבוע שהבית ספג פגיעה של רקטה.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב עם הצמרת הביטחונית בקריה בתל אביב, לאחריה אמר: "ביממה האחרונה תקפנו מטרות תת קרקעיות, חמאס חשב שהוא יוכל להסתתר שם והוא לא יכול להסתתר שם. אנחנו מגיעים אליהם בכל מקום, לכל האנשים האלה ואנחנו נמשיך לעשות זאת. בכירי חמאס לא יימלטו מנחת זרוענו".

לדברי נתניהו, סבב הלחימה מול עזה עוד לא נגמר: "הם תקפו אותנו ביום חגנו, הם תקפו את בירתנו, הם שיגרו טילים לערינו, הם משלמים וישלמו על כך מחיר כבד. אנחנו נעשה הכל כדי להשיב את הביטחון לערינו ולאזרחינו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105141713' autoplay='0' credit='' desc='רסיסי רקטה נאספים מהכביש בבאר שבע' poster='' kid='1_amhwxnrt' duration='21']

דובר צה"ל אישר כי מספר חשודים ומפרי סדר חצו לשטח ישראל משטח לבנון ובידם דגלי פלסטין. שלושה מהם חתכו את הגדר ונכנסו לשטח ישראל. לאחר מכן, ארבעה חשודים נוספים הצטרפו והציתו שריפה. בתגובה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי הרחקה לעברם. לפי דיווח לבנוני, אחד מהחשודים נורה וחוסל. במקביל, מפגינים ירדנים פרצו את מחסומי המשטרה הירדנית וניסו להגיע לגבול עם ישראל.

בתוך כך, הותר לפרסום כי פעמיים השבוע צה"ל ניסה לחסל בכירים בחמאס, אך הם לא נפגעו. לפי ההערכות המטכ"ל, חמאס מכוון להפסקת אש בשל הפגיעה הקשה בו ובג'יהאד האסלאמי, אותן ייקח שנים לתקן. לפי ההערכה, חמאס הצטייד ב-14 אלף רקטות ל-60 ימי מלחמה, אך נראה כי החל לצמצם את הירי לעבר גוש דן וכי צה"ל יוכל להמשיך בלחימה ללא כניסה קרקעית. מעבר לכך, משרד הבריאות בעזה טוען כי במהלך סבב הלחימה הנוכחי, ישנם בעזה 122 הרוגים - בינהם 31 ילדים ו-20 נשים, בנוסף ל-900 פצועים בדרגות פציעה שונות.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2114521604' autoplay='0' credit='' desc='ניסיון הבכיר בחמאס' poster='' kid='1_ecm3gg65' duration='181']

עוד הותר לפרסום כי אגף המודיעין הזהיר בחודש האחרון את הדרג המדיני מפני האירועים האלימים בשייח ג'ראח והר הבית והשווה אותם ל"אדי דלק שרק צריכים נפץ". נוסף על כך, למרות ההתרעות שהעביר אמ"ן תשע שעות לפני מטח הרקטות ששוגרו לירושלים, מצעד הדגלים לא בוטל. על פי המלצת האגף, יש לחדש את המשא ומתן להסדרה בתום המבצע.

תקיפה מוצלחת של צה"ל נרשמה כאשר כלי טיס של חיל האוויר זיהה חוליית פעילים של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה - וסיכל אותם. ברשת אל-ערביה דווח כי ארטילריה של צה"ל הפגיזה את ביתו של מרוואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס ומפקדה בפועל במחנה אל-בורייג. בנוסף על כך, בימים האחרונים, תקפו כלי שיט של צה"ל עשרות יעדים של הכוח הימי של חמאס ביניהם כלי שיט, מחסני נשק, עמדות תצפית ועוד.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-215141929' autoplay='0' credit='' desc='כך הופל בניין רב קומות שבו נמצא סניף בנק שמשמש את חמאס' poster='' kid='1_12r2s2tz' duration='18']

אחד מהמטחים נורו בזמן הלווית הילד עידו אביגל בשדרות. הנוכחים נשכבו על הרצפה והתבקשו להתפנות מהמקום. בתוך כך, ובעקבות הירי המאסיבי לעבר אשדוד, ראש העיר יחיאל לסרי הורה לסגור את כל חופי הים בעיר. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב, "ומתוך שמירה על חייהם וביטחונם של תושבי העיר", לשון ההודעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המכולת של סעדו הוצתה בלוד: "פה כדי להישאר – לא ניכנע לשנאה"

דוח: כשל מתמשך במשרד החינוך; עשרות אלפי ציוני בגרות יתוקנו

לילה של מטחים כבדים לדרום: בת 87 נפלה כשרצה לממ"ד – ונהרגה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105141408' autoplay='0' credit='נדב אפללו ' desc='אזעקות בזמן הלווייתו של עידו אביגל' poster='' kid='1_jyg75hij' duration='12']

בשעה זו, שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב יחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ובכירי מערכת הביטחון. מוקדם יותר היום, התושבים באחד מיישובי העוטף הונחו להיכנס לממ"דים למשך זמן קצר, זאת בשל חשד לאירוע ביטחוני.

הבוקר, הדובר של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הוציא הודעה בשמה שבה כינה את הירי הרקטי לעבר ישראל "התקפות טרור", והוסיף: "גרמניה לא תסבול מחאות אנטישמיות".