בתגובה להפרחת בלוני התבערה: צה"ל תקף גם הלילה בדרום הרצועה

בעקבות המשך שיגור הבלונים לעבר יישובי הדרום, מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס תקפו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס סמוך לרפיח ולחאן יונס. דובר הארגון: "ישראל תישא בהשלכות להסלמה"

זמן צפייה: 05:04

מתיחות בדרום: מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו גם הלילה (שני) עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי הדרום. מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

בד בבד, דובר חמאס ברצועת עזה ,פאוזי ברהום, איים הבוקר כי "המשך ההסלמה הישראלית על רצועת עזה, הטלת מצור עליה ומניעת כניסה של דלקים, סחורה וצרכי יומיום לתושביה הם פשע כנגד האנושות ותוקפנות מתמשכת על בני עמנו. הכיבוש הישראלי נושא בכל האחריות להשלכות הנובעות מכך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: רוב הציבור סבור שנתניהו אחראי אם יהיו בחירות

קצין המשטרה שתקף מפגינים: "קראו לי נאצי – עושים לי רצח אופי"

הנערה מסרה עדות בפרשת האונס באילת: "צעד משמעותי"

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס

בסוף השבוע נשמעה אזעקה בשדרות וביישוב איבים שבמועצה האזורית שער הנגב, כתוצאה משיגור כושל של רקטה שהתפוצצה בשטח רצועת עזה. כמו כן, 25 שריפות פרצו באותו היום בשדות קוצים באזור המועצה האזורית חוף אשקלון והמועצה האזורית אשכול, כתוצאה מהמשך הפרחת בלוני התבערה. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות. כוחות הכיבוי השיגו שליטה על הלהבות ובלמו את האש.

בתוך כך, מקורות פלסטיניים אמרו לעיתון "אל-קודס" כי ישנם מגעים קדחתניים שמובילים המתווכים ממצרים, קטר והאו"ם, כדי להחזיר השקט בין עזה לישראלף כאשר  הפלגים הפלסטיניים דורשים פתרון לסוגיות הפרויקטים הכלכליים ותשתיות בעזה, ולא רק כסף קטארי.

נוסף על כך, מקורות בעזה מסרו לעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני כי "הארגונים בעזה הסכימו במשותף להגיב לכל תקיפה ישראלית, אם ישראל תחזור למדיניות החיסולים - זו תהיה הכרזת מלחמה". נוסף על כך, "מקור צבאי פלסטיני" בעזה מסר לעיתון כי מדיניות של חיסולים ממוקדים תביא לשיגור "אלפי טילים לעבר תל אביב".