שעות לאחר ירי הרקטות לצפון: צה"ל תקף שוב בלבנון בתגובה

דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו מרחבים בדרום לבנון מהם בוצעו השיגורים לעבר קריית שמונה ותשתית המשמשת לטרור. מדובר בתקיפה האווירית הראשונה של צה"ל בלבנון מאז שנת 2014

זמן צפייה: 01:25

חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) באמצעות מטוסי קרב בלבנון מרחבים מהם נורו רקטות אתמול לעבר ישראל, באזור הכפר אל חיאם שבדרום מזרח המדינה וכן תשתית המשמשת לטרור. הלילה הותקפה גם מטרה נוספת במרחב ממנו נורו רקטות בעבר. מדובר בתקיפה האווירית הראשונה של צה"ל בלבנון מאז שנת 2014. דובר צה"ל מסר כי התקיפות תמשכנה ואף יתגברו מול ניסיונות טרור כנגד מדינת ישראל ואזרחיה וכי מדינת לבנון אחראית לנעשה בשטחה.

נשיא לבנון , מישל עאון צייץ בטוויטר לאחר התקיפה הישראלית: "השימוש של ישראל בחיל האוויר שלה כנגד כפרים בלבנון לראשונה מאז 2006 מעיד על כוונות תוקפניות המכוונות להסלמה בו זמנית עם איומים נמשכים על לבנון וריבונותה. מה שאירע הוא הפרה מבישה ומסוכנת של החלטה 1701 ואיום ישיר על ביטחונה ויציבותה של דרום לבנון".

כזכור, אזעקה נשמעה אתמול בקריית שמונה, כפר גלעדי ותל חי שבצפון הארץ לאחר שזוהו שלושה שיגורים של רקטות מלבנון. רקטה אחת לא חצתה את הגבול ושתיים נפלו בשטח פתוח סמוך לקריית שמונה וגרמו לשריפת קוצים. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי. בתגובה לשיגור הרקטות וזמן קצר אחריו, צה"ל תקף אתמול שלוש פעמים בירי ארטילרי לעבר מקור השיגור בלבנון.

דרום לבנון, מרג' עיון, תקיפה, ארטילריה, ירי ארטילרי
ירי ארטילרי של צה''ל לעבר דרום לבנון | צילום: רויטרס

לפי דיווחים בלבנון, ירי מטח הרקטות לעבר צפון הארץ בוצע מאזור הכפר השיעי אל חיאם. ההערכה בישראל היא כי פלגים פלסטינים הפועלים בדרום לבנון שיגרו את מטח הרקטות. מדובר בשיגור החמישי שהתבצע לעבר ישראל משטח לבנון בשנה האחרונה. שלושה שיגורים התרחשו במבצע "שומר החומות" ואחד בוצע לפני שבוע.

מטעם כוחות האו"ם המוצבים בדרום לבנון נמסר אתמול כי "אנו נמצאים בקשר עם כל הצדדים בכדי להפציר בהם להפסיק את האש ולהימנע מהסלמה".