בהערכת מצב הוחלט: סגר בשטחים במהלך החג, ערביי ישראל יוכלו להיכנס לג'נין

שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון החליטו בתום הערכת מצב כי במהלך החג הקרוב יוטל סגר כללי על כל יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה. במוצאי החג תהיה עוד הערכת מצב בסופה יוחלט האם להמשיך את הסגר

כוחות צה"ל פועלים באיו"ש
כוחות צה"ל פועלים באיו"ש | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון החליטו הערב (חמישי) בהערכת מצב על הטלת סגר כללי בחג על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה החל ממחר בשעה 16:00. בהערכת המצב הוחלט גם לפתוח את מעבר ג'למה הסמוך לג'נין - שנסגר לאחר גל הפיגועים האחרון.

הסגר יחל כאמור מחר, בערב החג, אחר הצהריים ויימשך עד מוצאי שבת בשעה 00:00. במוצאי החג תקוים הערכת מצב נוספת ויוחלט האם להמשיך את הסגר במהלך חול המועד. כמו כן, הכניסה לג'נין תותר לערביי ישראל לאחר שנאסרה. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן.

למרות זאת, הסגר אינו מוחלט - פלסטינים שיכלו שבוע שעבר להתפלל בהר הבית, כלומר אלו שמעל גיל 50, יוכלו גם מחר. בנוסף, פתיחת מעבר ג'למה תלויה בהתפתחויות שיהיו ביום שישי, וייפתח רק אם המצב יישאר רגוע. בצה"ל ישנה הבנה שהפעילות ההתקפית ביהודה ושומרון מרתיעה, אך החיכוך שהיא יוצרת ומספר הנפגעים הפלסטינים יכולים לעודד פיגועים ולכן הוחלט לפעול בצורה יותר עדינה.

לוחמי צה''ל בג'נין - מעצרים ופגיעה בחמושים ברחבי השומרון
לוחמי צה''ל בג'נין - מעצרים ופגיעה בחמושים ברחבי השומרון, ארכיון | צילום: דובר צה''ל

הבוקר דווח בתקשורת הפלסטינית כי לפחות חמישה פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל בכפר סילוואד שסמוך לרמאללה. בין ההרוגים נמצא גם אחיו של איהם כממג'י שהיה אחד מששת האסירים שברחו מכלא גלבוע. במקביל, צה"ל החל במבצע מעצרים באזור יהודה ושומרון.

מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ביצעו מעצרי מבוקשים והחרמת אמצעי לחימה בכפרים בלאטה, חברון ובית אומר. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר במהלכן הושלכו לעבר הכוחות מטענים מאולתרים ואף בוצע ירי לעברם. סך הכל נעצרו 18 חשודים, שהועברו להמשך חקירות על ידי שב"כ.