דוח מאשים את ישראל: ביצעה פשעי מלחמה ביום ה-11 בשומר החומות

ארגון זכויות אדם בינלאומי פרסם דוח לפיו 62 פלסטינים נהרגו במהלך 3 תקיפות אוויריות של צה"ל ברצועה - בעוד שלא נמצאו ראיות לפעילות צבאית באזור. הארגון יוציא דוח נפרד על פעילות חמאס

צה"ל, עזה, מבצע שומר החומות
פעילות צה"ל ברצועת עזה, ארכיון | צילום: רויטרס

דוח של ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" שפורסם היום (שלישי) מאשים את ישראל בפשעי מלחמה במהלך מבצע שומר החומות. לפי הארגון, התמקדו בחקירת שלוש תקיפות ספציפיות של חיל האוויר שלטענתם הרגו 62 אזרחים פלסטינים. לפי הדוח "אין עדויות כי היו מטרות צבאיות בסביבת תקיפות אלה".

הדוח מאשים גם את חמאס בפשעי מלחמה ובירי חסר אבחנה של מעל 4,000 רקטות ופצצות מרגמה לעבר אוכלוסייה אזרחית. "התקפות כאלה", על פי הדוח, "מפרות את האיסור על התקפה של אזרחים". למרות זאת, הדוח מתמקד בעיקר בתקיפות הישראליות ובארגון הודיעו כי באוגוסט ייצא דוח המתמקד בפשעיהם של חמאס והארגונים הפלסטיניים האחרים ברצועה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה מאז מרץ: מספר המאומתים חצה את רף ה-2,000

פרשת הסחר בסמים: הכדורגלן שנעצר – שוער לשעבר בהפועל ב"ש

זהירות הרחצה אסורה: מהו "זרם חוזר" ואיך להימנע מטביעה?

כזכור, בעבר כבר נמתחה ביקורת על התנהלותה של ישראל, ובחודש מרץ האחרון פאטו בנסודה, התובעת בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, הודיעה כי תפתח בחקירה רשמית נגד פשעי מלחמה של ישראל בשטחים הפלסטינים מאז ה-13 ביוני בשנת 2014, אז החל מבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת הנערים החטופים.

"הצבת יעדי החקירה על ידי התביעה תיקבע בהמשך, וברקע האתגרים העומדים בפנינו נוכח המגפה, המשאבים המוגבלים העומדים לרשותינו, ועומס העבודה הנוכחי שמוטל עלינו", הסבירה התובעת בהצהרה שפורסמה. "האתגרים הללו, מורכבים ככל שיהיו, לא יכולים להסיט אותנו מהאחריות שאמנת רומא מטילה עלינו".